Boeing a depus marți documente la autoritatea americană de reglementare a piețelor pentru a strânge până la 25 de miliarde de dolari printr-o ofertă de acțiuni și creanțe și a încheiat un contract de credit în valoare de 10 miliarde de dolari, în contextul unei greve a angajaților care a paralizat compania precum și în contextul viitoarelor scadențele ale datoriilor, transmite Reuters.
Constructorul de avioane caută să își consolideze finanțele care au fost slăbite din cauza unei scăderi a producției celui mai bine vândut avion al său – 737 MAX -, ca urmare a exploziei panoului unei uși a cabinei de avion și a unei greve a mii de lucrători sindicali.
Nu era clar când și cât de mult va strânge Boeing prin oferta de acțiuni, dar analiștii și investitorii se așteaptă ca societatea să strângă bani înainte de sfârșitul anului, deoarece se apropie scadența datoriilor.
Acțiunile producătorului de avioane au inversat traiectoria pe care se aflau și s-au tranzacționat în scădere cu 0,3% în tranzacțiile de dinaintea deschiderii bursei.
Boeing a precizat într-un comunicat că încă nu a apelat la noua facilitate de credit de 10 miliarde de dolari sau la linia existentă de credit pentru refinanțare.
„Acestea sunt două măsuri prudente pentru a sprijini accesul companiei la lichidități”, a declarat Boeing, adăugând că acordul de credit oferă acces suplimentar pe termen scurt la lichidități în timp ce navighează printr-un „mediu dificil”.
„Această înregistrare universală de tip shelf oferă companiei flexibilitatea de a căuta o varietate de opțiuni pentru accesarea de capital, după cum este necesar pentru a susține bilanțul companiei pe o perioadă de trei ani”, a declarat Boeing, referindu-se la dosarul depus la U.S. Securities and Exchange Commission.
Compania avea numerar și echivalente de numerar de 10,89 miliarde de dolari la 30 iunie.
Costurile grevei
Greva costă compania mai mult de 1 miliard de dolari pe lună, potrivit unei estimări care a fost publicată înainte ca Boeing să anunțe că va tăia 17.000 de locuri de muncă sau 10% din forța sa globală de muncă.
Constructorul de avioane era deja în dificultate din cauza unui plafon impus de autoritatea de reglementare asupra producției avioanelor sale MAX, după o explozia unui panou de cabină care a avut loc în timpul unui zbor din ianuarie.
Luna trecută, directorul financiar Brian West a declarat, în cadrul unei conferințe Morgan Stanley, că societatea „își evaluează în mod constant structura capitalului și nivelurile de lichiditate pentru a se asigura că ne vom putea achita datoriile scadente în următoarele 18 luni, păstrând în același timp încrederea în ratingul nostru de credit, care este recomandat investițiilor”.
Boeing are datorii în valoare de 11,5 miliarde de dolari scadente la 1 februarie 2026 și s-a angajat să emită acțiuni în valoare de 4,7 miliarde de dolari pentru a achiziționa Spirit AeroSystems și pentru a-și asuma datoriile.
Reuters a relatat la începutul acestei luni că Boeing analizează opțiunile de a strânge miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni și titluri similare acțiunilor.
Boeing a livrat 33 de avioane în septembrie, în scădere de la 40 în august.