Rezolvarea problemelor de la Boeing, gigantul aerospațial american cu probleme, este un „proiect pe termen foarte lung”, a declarat miercuri principalul organism de reglementare din SUA, potrivit BBC.
Șeful Administrației Federale a Aviației (FAA) a făcut aceste comentarii în fața Congresului, în timp ce legislatorii au îndemnat agenția să fie mai dură cu compania și să o oblige să își rezolve problemele.
Înaintea audierii, congresmenii democrați au publicat rezultatele unui sondaj intern dăunător imaginii producătorului de avioane, efectuat de Boeing în luna mai, care a arătat că mai mult de jumătate dintre lucrătorii Boeing au considerat că „presiunile legate de programul de livrări” au determinat echipa lor să își reducă standardele.
Mai puțin de două treimi au considerat că au avut parte de formare sau de instrumentele și materialele necesare pentru a-și face treaba în mod corespunzător. Boeing a declarat că știa că are de lucru în acest sens.
„Am făcut pași importanți pentru a promova o cultură a siguranței care încurajează toți angajații să își împărtășească vocea, dar va fi nevoie de o concentrare continuă”, a declarat Boeing într-un comunicat.
„Sub supravegherea FAA, continuăm să punem în aplicare planul nostru cuprinzător pentru a consolida managementul siguranței, asigurarea calității și cultura de siguranță a Boeing”.
Siguranța și calitatea avioanelor companiei au fost în centrul atenției de când o bucată dintr-un avion nou de pasageri s-a desprins în aer în ianuarie.
Incidentul a stârnit îngrijorarea că societatea nu a făcut suficient pentru a-și îmbunătăți procesele de fabricație și controalele de siguranță, în ciuda promisiunilor făcute după ce două dintre avioanele sale au fost implicate în accidente fatale cu cinci ani înainte.
Miercuri, senatorul Richard Blumenthal a declarat că autoritățile de reglementare trebuie să preseze compania mai agresiv pentru a face schimbări.
El s-a declarat sceptic că actualul plan de îmbunătățire adoptat de FAA și de companie ar putea schimba ceva, afirmând că pare ca și cum compania „reciclează” angajamentele în materie de siguranță pe care le luase cu ani în urmă.
Îngrijorările sale cu privire la o supraveghere relaxată au fost împărtășite de unii republicani din comisie, care au observat că denunțătorii din cadrul Boeing încă se adresează legislatorilor cu îngrijorări cu privire la represalii și la eforturile companiei de a-și alege inspectorii.
„Avem nevoie de o supraveghere strictă”, a declarat senatorul Josh Hawley. „Vreau să mă asigur că agenția dvs. îi ține la respect”.
Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat că, în prezent, sunt în vigoare normele adecvate pentru a îmbunătăți compania, menționând un ordin al FAA care limitează Boeing la producția a 38 de aeronave pe lună și solicitarea agenției ca Boeing să utilizeze o tehnologie mai bună pentru a urmări instrumentele și materialele.
„Este un nivel mult mai intens de angajament și intenționăm să menținem acest lucru pe termen nelimitat”, a spus el. „Scopul aici este o schimbare de cultură la Boeing și acesta este un proiect pe termen foarte lung”.
Blumenthal a afirmat însă că plafonarea producției face parte dintr-o serie de „jumătăți de măsură”, menționând că Boeing produce în prezent mult mai puține aeronave decât ar putea.
El a criticat cei 11 inspectori pe care FAA i-a trimis la fabrica Boeing din Renton, Washington, considerându-i „inadecvați” și și-a exprimat îngrijorarea că FAA informează prea mult Boeing cu privire la auditurile autorităților de reglementare.
Blumenthal a declarat că, în opinia sa, există modalități mai eficiente de a face presiuni asupra companiei pentru a se schimba, cum ar fi plafonarea salariilor directorilor.
Audierea a avut loc în contextul în care peste 30.000 de lucrători din fabricile din nord-vestul țării rămân în grevă privind salariile și alte beneficii.
Foto: Shutterbas | Dreamstime.com