Cu toții ne-am confruntat măcar o dată în viață cu burnout din cauza locului de muncă solicitant. Bogdan Putinică, country manager Microsoft România și Moldova, spune că și el a trecut, la un moment dat, prin această stare, iar atunci când simte că este în burnout cea mai bună decizie pe care o poate lua este să se oprească din muncă și să își ia o zi liberă pentru a scădea nivelul de stres. Acesta povestește, într-o discuție pentru Economedia, despre burnout, ce hobby-uri are și de ce sunt importante pentru un manager, dar și despre provocările pe care le-a întâmpinat atunci când a venit la Microsoft.
„În această perioadă îngrijesc roșii. Îmi place să gătesc, să citesc, deși nu am suficient timp pentru toate cărțile. Este important pentru un manager să aibă hobby-uri. Există și burnout, oboseală cronică. Este important să găsim un echilibru între consumul de la birou și alte lucruri pentru a ne păstra cu picioarele pe pământ și capul pe umeri. Nu cred că am fost atât de bun încât să îmi identific perioadele de burnout, dar știu că atunci când simt că nu mai pot, ma opresc. În acel moment decid fie să mă plimb, fie să îmi iau o zi liberă pentru a scădea nivelul de stres. Dacă simt că nu mai pot, mă opresc, fac o pauză și merg mai departe”, a declarat Bogdan Putinică, country manager Microsoft România și Moldova.
Acesta spune că una dintre provocările pe care le-a întâlnit când a venit la Microsoft a fost faptul că a trebuit să se adapteze repede la cultura companiei care este bazată pe învățare, mai ales având în vedere viteza cu care apar produse noi pe piață și adaptarea la ele.
„Viteza cu care ne schimbăm, cu care apar produse noi și trebuie să le adoptăm ca echipă pentru a le prezenta clienților necesită o minte foarte deschisă la învățare. Este una din caracteristicile principale pe care le căutăm la colegi și care fac parte din viața noastră. Noi constant învățăm despre AI, despre produse, despre tehnologie, cum să le folosim. Faci acest lucru având un program încărcat, dar găsesc și plăcere, motivație și curiozitate în continuare pentru că îmi dau seama cât de mult mă ajută. Este important să nu rămâi cu această mentalitate de așa am făcut până acum. Hai să progresăm”, precizează reprezentantul Microsoft.
Bogdan Putinică transmite că una dintre greșelile pe care managerii le fac este să spună că „nu știu”. „Am nevoie de cineva să mă învețe. Mentorii sunt foarte buni. Persoanele care au deja în spate ani de experiență, care au mai trecut prin aceleași probleme prin care treci tu și care pot să te ajute să înveți mai rapid. Caută mentori. Ai grijă de relațiile cu mentorii respectivi și „fură” meserie”.