Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, anunţă, vineri, semnarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7 şi precizează că, în următorii ani, ministerul are nevoie de 10 miliarde de euro pentru a plăti cofinananţarea proiectelor europene aflate în derulare în domeniul transporturilor, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am semnat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7, un pas vital pentru finanţarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureştiul. Tronsonul acesta este amplasat pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău – Paşcani (deja în execuţie) şi Suceava-Siret, aflat în proiectare”, a scris, vineri, pe Facebook, Marcel Boloş.

Acesta precizeaz că, în valoare de 9,2 miliarde lei, investiţia este finanţată din bani europeni prin Programul Transport şi de la bugetul de stat, cuprinzând inclusiv lucrările de infrastructură auxiliară şi alte costuri asociate.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Lungimea totală a traseului este de 62 kilometri, structurat în două loturi.

„Pentru că tot vorbeam zilele trecute despre planificare, A7 este dovada că printr-o abordare strategică poţi să pui bazele unor proiecte de amploare. Faptul că nu am fi putut asigura finanţarea intregii investiţii printr-un singur instrument nu a fost un impediment. A7 este rezultatul unei strategii care implică coordonarea şi utilizarea eficientă a resurselor de care dispunem din bani europeni. Porţiunea Ploieşti-Buzău-Focşani-Paşcani este finanţată prin PNRR, iar continuarea până la Siret prin Programul Transport 2021-2027”, a mai transmis ministrul de Finanţe.

Acesta explică că România are nevoie, în următorii ani, de 10 miliarde de euro doar pentru a plăti cofinanţarea proiectelor europene din transporturi.

„Mulţi uită că pentru a accesa fondurile europene aferente sectorului de transport, MF trebuie să asigure partea de confinanţare din bugetul naţional. Pentru următorii ani avem nevoie de 10 miliarde de euro care să acopere toate aceste proiecte în care suntem angrenaţi”, a mai scris Boloş.