„Borna” de 100 de kilometri de autostradă și drum expres pe care a promis-o ministrul Grindeanu stă în „furnicuțele” lui Umbrărescu. Lotul din PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) a primit de la CNAIR o prelungire până în 2025, deși este la aproape 50%

A 3 Transilvania Nădășelu Zimbor

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania, cel mai avansat șantier rutier din PNRR, a primit o extensie de timp, până în februarie 2025, iar șansele de deschidere la sfârșitul anului 2023 sunt reduse, deși UMB a reușit o mobilizare foarte bună, aproape de 50% stadiu fizic de execuție.

Fără cei 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor, cei 100 de kilometri de autostradă și drum expres pe care i-a promis pentru 2023 ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu riscă să nu fie dați în trafic.

Asociația Pro Infrastructură consideră că Ministerul Transporturilor și CNAIR au întârziat prea mult aprobarea noilor soluții tehnice de la Nădășelu și Topa Mică (detalii aici), iar constructorul câștigă contracte de execuție pe bandă rulantă și trebuie să deschidă noi șantiere pe zeci de kilometri. (Despre capacitatea de mobilizare a UMB pe noile contracte, ministrul Grindeanu a dat asigurări că nu vor fi probleme)

„Nădășelu – Zimbor, poate în T3-T4 2024. V-am tot spus în 2022, în numeroase rânduri, că mobilizarea excelentă a celor de la UMB ne dădea speranțe că pot termina șantierul în 2023, cu o condiție: CNAIR să aprobe rapid două modificări de soluții tehnice în zone cu alunecări masive (Nădășelu, la cimitir, și în apropiere de Topa Mică). CNAIR a întârziat foarte mult cu adoptarea lor. De curând au făcut acest lucru, cel puțin la nivel declarativ, iar mingea este la UMB care trebuie să finalizeze reproiectarea. Apoi aprobare. Apoi execuție, care nu este de ici de colo.

În august 2022 CNAIR a admis o extensie de timp până în februarie 2025, la pachet cu noul grafic de execuție. În funcție de forțele disponibile, UMB poate inaugura cei 30 kilometri din A3 în T3-T4 2024, dar nu are niciun interes să o facă. Cert este că 2023 iese din discuție, iar constructorul se poate lungi, fără repercusiuni contractuale, până în primăvara lui 2025”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

VIDEO Autostrada Transilvania, Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), constructor UMB:




Autostrăzi și drumuri expres în cărți pentru deschidere în 2023

  • Loturile 1 și 2 pe Autostrada Centură București Sud (36 km)
  • Lotul Nurol Autostrada Transilvania (14 km)
  • Drum Expres Craiova – Pitești Lotul 3 (32 km)
  • Drum Expres Brăila – Galați (12 km)

Pentru alte șantiere, CNAIR depinde de mobilizarea constructorilor care ar trebui să finalizeze înainte de contract: Strabag, 13 kilometri de Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania, UMB parțial Lotul 2 de pe Autostrada București Nord.

De asemenea, rămâne de văzut ce va deschide Astaldi în cadrul contractului pentru Podul Brăila.

Comentarii

  1. “Asociatia considera…” da…poate sa considere cat vrea ….dar ea nu reprezinta decât un organism de informatii mai mult sau mai puțin pertinente. De oameni care dau din gura e satula tara asta….da ase’ ii romanul….priceput in toate.

  2. Ca autostrăzile sunt proiectate prost și nu rezistă prin definiție văd că nu se găsește nici un specialist să comenteze. Știți de ce? Pentru ca nici unul dintre cei care tot publică nu se pricep

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *