Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania, cel mai avansat șantier rutier din PNRR, a primit o extensie de timp, până în februarie 2025, iar șansele de deschidere la sfârșitul anului 2023 sunt reduse, deși UMB a reușit o mobilizare foarte bună, aproape de 50% stadiu fizic de execuție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Fără cei 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor, cei 100 de kilometri de autostradă și drum expres pe care i-a promis pentru 2023 ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu riscă să nu fie dați în trafic.

Asociația Pro Infrastructură consideră că Ministerul Transporturilor și CNAIR au întârziat prea mult aprobarea noilor soluții tehnice de la Nădășelu și Topa Mică (detalii aici), iar constructorul câștigă contracte de execuție pe bandă rulantă și trebuie să deschidă noi șantiere pe zeci de kilometri. (Despre capacitatea de mobilizare a UMB pe noile contracte, ministrul Grindeanu a dat asigurări că nu vor fi probleme)

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„Nădășelu – Zimbor, poate în T3-T4 2024. V-am tot spus în 2022, în numeroase rânduri, că mobilizarea excelentă a celor de la UMB ne dădea speranțe că pot termina șantierul în 2023, cu o condiție: CNAIR să aprobe rapid două modificări de soluții tehnice în zone cu alunecări masive (Nădășelu, la cimitir, și în apropiere de Topa Mică). CNAIR a întârziat foarte mult cu adoptarea lor. De curând au făcut acest lucru, cel puțin la nivel declarativ, iar mingea este la UMB care trebuie să finalizeze reproiectarea. Apoi aprobare. Apoi execuție, care nu este de ici de colo.

În august 2022 CNAIR a admis o extensie de timp până în februarie 2025, la pachet cu noul grafic de execuție. În funcție de forțele disponibile, UMB poate inaugura cei 30 kilometri din A3 în T3-T4 2024, dar nu are niciun interes să o facă. Cert este că 2023 iese din discuție, iar constructorul se poate lungi, fără repercusiuni contractuale, până în primăvara lui 2025”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

VIDEO Autostrada Transilvania, Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), constructor UMB:

Autostrăzi și drumuri expres în cărți pentru deschidere în 2023

  • Loturile 1 și 2 pe Autostrada Centură București Sud (36 km)
  • Lotul Nurol Autostrada Transilvania (14 km)
  • Drum Expres Craiova – Pitești Lotul 3 (32 km)
  • Drum Expres Brăila – Galați (12 km)

Pentru alte șantiere, CNAIR depinde de mobilizarea constructorilor care ar trebui să finalizeze înainte de contract: Strabag, 13 kilometri de Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania, UMB parțial Lotul 2 de pe Autostrada București Nord.

De asemenea, rămâne de văzut ce va deschide Astaldi în cadrul contractului pentru Podul Brăila.