În China, producătorii auto străini care au pierdut cotă de piaţă în detrimentul rivalilor locali şi-au majorat exporturile din statul asiatic, acestea fiind responsabile anul trecut de peste o cincime din totalul exporturilor de vehicule, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Se estimează că anul trecut China a depăşit Japonia, devenind al doilea mare exportator auto mondial, datorită, în principal, solidităţii companiilor locale, cum ar fi Chery, SAIC, Geely şi BYD.
Dar datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China arată că anul trecut 18 branduri străine, conduse de Tesla, au exportat de asemenea 910.000 maşini din China, reprezentând 22% din totalul de 4,1 milioane de maşini chineze exportate.
Doar Tesla a exportat 344.000 vehicule electrice (EV) de la uzina sa din Shanghai, cea mai mare fabrică a sa la nivel global, către Asia, Europe, Australia şi Noua Zeelandă.
Ford Motor şi General Motors sunt de asemenea printre cei mai mari exportatori, în 2023 exporturile lor combinate înregistrând un avans de 21%, faţă de 2022.
Brandurile străine îşi ajustează acum strategia din China pentru a-şi majora exporturile.
Ford, de exemplu, a exportat anul trecut 69% din modelele SUV Territory, care a fost destinat pieţei chineze.
Grupul sud-coreean Kia Corp şi-a dublat în 2023 exporturile din China, trimiţând cea mai mare parte a producţiei sale auto în afara ţării. De asemenea, brandurile din Japonia şi Germania şi-au majorat exporturile din China.