Brașovul ratează și a patra licitație pentru proiectarea preliminară a rețelei de tren metropolitan

Tren-metropolitan-Brasov

Brașovul ratează și a patra licitație pentru proiectarea preliminară a rețelei de Tren Metropolitan pentru că nicio firmă nu a depus ofertă la contractul de aproape 13 milioane lei.

A patra licitație a fost lansată în ianuarie 2023 cu valoarea procedurii anterioare, dar cu o perioadă aproape dublată de la 11 la 24 de luni.

Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov a menținut erorile semnalate de Economedia, documentație luată copy-paste. „În urma inundațiilor din iunie 2018 podul de peste Râul Târlung s-a rupt, ceea ce a dus la întreruperea temporară a serviciilor pe această linie. CFR SA derulează un proiect de reconstrucție a podului în vederea redeschiderii circulației”, arată datele eronate publicate în SEAP. Podul de la Budila a fost redeschis pe 19 septembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.

Traseele propuse: 

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

„Polul de Creștere Brașov are în componență 3 municipii (Brașov, Codlea, Săcele), 4 orașe (Ghimbav, Predeal , Râșnov, Zărnești) și 11 comune (Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan). Polul de Creștere Brașov are o populație de peste 400.000 de locuitori, și o suprafață de 139.628 ha. În cadrul Polului de Creștere a fost înființată Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov. În zona de influență a zonei metropolitane / polului de creștere Brașov se regăsesc și localități din județul Covasna, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, Orașul Întorsura Buzăului, Comuna Chichiș și Comuna Ozun Analiza privind evoluția populaţiei în Polul de Creștere prevede o creştere a populaţiei totale de la 472.341 în 2014 la 495.515 în 2030, dar cu o evoluție neechilibrată între toate localitățile competente. Proiectul Autostrada Transilvaniei, în construcție, va avea ca punct important de intersecţie, de interes major pentru municipiul Braşov, Drumul Naţional 1 între localităţile Ghimbav şi Codlea. Există în construcție Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Construcţia viitorului aeroport la Ghimbav va duce la extinderea infrastructurii de transport în zona Braşov – Ghimbav – Râşnov”, arată documentația din SEAP.

Potrivit autorităților brașovene, la sfârșit de săptămână și în vacanțele de vară și iarnă, sunt aprox. 50 000 turiști/zi: „O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan”.

Comentarii

  1. Polul de Creștere Brașov care va să zică nu exista!
    In afara de mun. Brasov care e o mare aglomerație urbana nu mai e nimic!
    Restul localitatilor sunt depopulate, fara orizont economic sau de dezvoltare.
    Acest tren metropolitan e o balada a incompetentilor de la Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov.
    Nu e clar ca niciun proiectant nu se baga pentru ca nu e fezabil!
    🤔

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *