Pro Infrastructura: Țiriac își vrea înapoi terenurile de la Otopeni/ Exproprierile pentru Terminalul 2 ar putea fi anulate și terenurile returnate

Aeroportul Otopeni Sursa foto: CNAB
Exproprierile aferente Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă, începute în 2019 și finalizate în 2021, ar putea fi anulate și terenurile returnate omului de afaceri Ion Țiriac, transmite asociația Pro Infrastructura. Legea îi permite să ceară acest lucru dacă statul nu face investiția pentru care a fost expropriat.
Asociația atrage atenția că există deja pe rol un dosar în acest sens.

Omul de afaceri Ion Țiriac este nemulțumit de proiectele de dezvoltare ce implică Aeroportul Henri Coandă, inclusiv de sumele încasate de el pentru terenurile expropriate,după cum relata clubferoviar.ro în luna mai. Numele companiei Ion Țiriac Air SRL apare ca reclamant într-un dosar înregistrat pe 2 aprilie 2024 la Tribunalul Ilfov, al cărui obiect este “expropriere”

CNAB, compania de stat care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a actualizat studiul de fezabilitate necesar noului terminal și este într-o fază avansată cu documentația de licitație necesară proiectării și execuției.

“Dar ministrul Sorin Grindeanu nu este capabil să atragă finanțare de la instituțiile financiare internaționale. Practic în 3 ani de zile, la nivel guvernamental, nu s-a făcut absolut niciun progres real ca să se asigure banii necesari celui mai important proiect de infrastructură aeriană a țării.
Așa că, pare-se că guvernul actual încearcă o variantă pe genunchi potențial păguboasă: concesionarea infrastructurii aeroportuare din București către investitori din zona Golfului. În principiu, noi nu suntem împotriva concesionării DACĂ este făcută corespunzător. Soluția este folosită pe scară largă în regiunea noastră și chiar la aeroporturi europene cu pretenții”, spune API.
“Dar dacă este făcută fără transparență, fără profesionalism și fără consultanță de specialitate oferită de Banca Mondială și/sau BERD, avem mari dubii că soluția e una viabilă și autoritățile pot obține cel mai profitabil “deal” pentru România. Mai ales că instituțiile financiare internaționale amintite pot oferi banii necesari la dobânzi avantajoase”, transmite API.
Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni a fost modernizat ultima oară în 2011 și este proiectat la o capacitate anuală de 6 milioane de pasageri, iar traficul în 2024 va depăși 15 milioane.
Terminalul 2 ar fi trebuit să livreze aproximativ 100000 mp de spații noi și 25 de porți de îmbarcare.
“Dar, cu lipsa totală de implicare pe subiect din partea Ministerului Transporturilor, nu va putea fi inaugurat mai devreme de 2032”, consideră membrii asociației.
În 2019, Ion Țiriac Air SRL s-a aflat pe o listă publicată în Monitorul Oficial, cu mai multe persoane fizice și societăți comerciale, cuprinzând imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional privind obiectivul de investiţii “Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti”, conform fanatik.ro.

Acestea sunt situate pe raza localităţilor Otopeni şi Tunari, judeţul Ilfov, iar în tabel erau trecuți proprietarii sau deţinătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor. În dreptul Ion Țiriac Air SRL erau trecute două terenuri intravilane, primul cu o suprafață de 277.357 metri pătrați și celălalt cu o suprafață de 206.095 metri pătrați.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.