Guvernul Ungariei a decis sâmbătă să renunțe la plafonarea prețului la carburanți pentru companiile deținute de firme, cu excepția taximetrelor și mașinilor agricole, anunță presa de la Budapesta. Plafonarea prețului la carburanți mai este acum valabilă doar pentru persoanele fizice care dețin un autoturism.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Guvernul Viktor Orban a decis plafonarea prețurilor la benzină și motorină la 480 de foriți per litru în noiembrie anul trecut, când Viktor Orban era în plină campanie electorală pentru alegerile generale. Prețul plafonat este de circa 6,3 lei per litru de motorină, iar prețul normal este de 738 forinți per litrul de motorină, adică 9 lei.

Decretul publicat în monitorul oficial prevede și eliberarea din rezerva strategică a unei cantități importante de carburanți pentru a contracara penuria, precum și creșterea taxelor pentru companiile petroliere.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Ulterior, legislația s-a modificat, fiind aplicată doar pentru mașinile înmatriculate în acea țară, deoarece se făcea un turism al carburanților.

Analiștii și companiile care dețin benzinării au avertizat încă de anul trecut că plafonarea prețului este o măsură nesustenabilă, cu atât mai mult cu cât Ungaria este net importator de produse petroliere. Presa independentă de la Budapesta a scris în repetate rânduri că e vorba despre o măsură cu caracter electoral, menită să îi asigure premierului populist Viktor Orban simpatia electoratului.

Vineri, șeful companiei MOL, cea mai mare companie petrolieră din Ungaria, a avertizat guvernul într-o ieșire publică despre iminenta penurie de motorină din țară din cauza refuzului furnizorilor de a mai vinde combustibil în această țară.

Modelul plafonării prețurilor din Ungaria a făcut discipoli și în România, unde Marcel Ciolacu și alți lideri PSD au cerut în repetate rânduri același tip de măsură, respinsă însă de PNL.

”Este evident că trebuie venită cu o plafonare clară a prețului, în limitele și să aibă toate companiile o marjă de profit, că nimeni nu face muncă voluntară”, spune Marcel Ciolacu în luna iunie.