București: Motorul unui tramvai nou de la Arad a luat foc la Piața Sudului / STB vorbește doar de o defecțiune

Tramvai Imperio incendiu

Motorul unui tramvai Imperio cumpărat de la Arad a luat foc, marți, pe linia 10 la Piața Sudului. Din imaginile pe care le-a obținut Economedia se observă urmările începutului de incendiu. Pe de altă parte, Societatea de Transport București a comunicat doar că este vorba despre o „defecțiune”.

„Astăzi, 06.06.2023, între17:25-18:23,  pe Calea Văcărești, între Stația Pridvorului și Piața Sudului, un tramvai din linia 10 s-a defectat. La fața locului s-au deplasat mai multe echipe de intervenție ale STB SA, care au acționat în vederea reluării circulației. La nivelul STB SA, se va constitui o comisie tehnică împreună cu reprezentanți ai ASTRA Vagoane Arad, în vederea stabilirii cauzelor producerii evenimentului”, a transmis STB.

„Suntem încântaţi că noile tramvaie sunt în serviciul pasagerilor iar numărul acestora este în continuă creştere. Tramvaiele Imperio sunt foarte bine primite de către pasagerii noştri. Aceştia apreciază confortul suplimentar datorită accesibilităţii, disponibilităţii mai multor locuri şi spaţiului dedicat persoanelor cu dizabilităţi. Acum, la începutul sezonului cald, călătorii beneficiază şi de aerul condiţionat al vehiculelor noastre. Ca alternativă ecologică la maşina personală, noile tramvaie aduc o contribuţie semnificativă la protecţia climei”, a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB pe 20 mai la introducerea tramvaiului Astra Imperio pe linia 10.

Potrivit STB, din totalul de 100 de tramvaie achiziţionate, 36 sunt deja prezente pe şinele Bucureştiului, respectiv pe liniile 41, 25 şi 10.

Primăria Capitalei a introdus în circulație pe 10 decembrie 2022 primele 15 tramvaie noi cumpărate de la Astra Arad. Tramvaiele moderne, cu o lungime de 36 de metri, au început să circule pe linia 41 între Terminalele Ghencea și Piața Presei Libere, una dintre cele mai aglomerate rute din București. Contractul de 870 de milioane de lei a fost semnat în mai 2021 cu producătorul român Astra Arad asociat cu o formă din China, iar piesele principale sunt livrate de la Siemens Germania, potrivit patronului Astra Valer Blidar. Comanda totală este de 100 de unități care vor fi livrate până în toamna anului 2024.

Sunt primele tramvaie noi pe care PMB le-a achiziționat după Revoluție, a transmis la semnarea protocolului de transfer către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov, viceprimarul Stelian Bujduveanu: „Acest proiect este necesar pentru a putea introduce în trafic tramvaiele recepţionate, noi, aduse în Municipiul Bucureşti de către Compania Astra Arad SA. Cu bucurie o spunem că peste 33 de ani au trecut de la Revoluţie încoace şi Bucureştiul va avea în sfârşit tramvaie noi care să circule pentru bucureşteni. Felicităm pe toată lumea care a participat la acest demers şi să ne vedem mâine pe linia lui 41, cu aceste tramvaie”.

Comentarii

  1. Deh, am vrut românești (care nici românești nu sunt). Am luat țeapă și cu astea…la autobuze electrice se semnează cu niște chinezoturcoromâni. Lasă, că vedem noi…deja ce sa zic…asta e…probabil de aia nu semna nimeni, iar faza cu motorul prea mic se pare că…își spune cuvântul… probabil că se repară repede, dar de banii dați pe ele se puteau lua niște tramvaie adevărate. Bravo Iași (Pesa), Craiova (Pesa), că nu ați luat Astra…uite că acum avem probleme…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *