București: Tramvaiele noi de la Astra Arad circulă pe linia 41. Viceprimarul Capitalei: Sunt primele tramvaie cumpărate după Revoluție

Tramvai nou Astra Arad

Primăria Capitalei a introdus în circulație sâmbătă primele 15 tramvaie noi cumpărate de la Astra Arad. Tramvaiele moderne, cu o lungime de 36 de metri, circulă pe linia 41 între Terminalele Ghencea și Piața Presei Libere, una dintre cele mai aglomerate rute din București. Contractul de 870 de milioane de lei a fost semnat în mai 2021 cu producătorul român Astra Arad asociat cu o formă din China, iar piesele principale sunt livrate de la Siemens Germania, potrivit patronului Astra Valer Blidar. Comanda totală este de 100 de unități care vor fi livrate până în toamna anului 2024, conform graficului din contract.

Sunt primele tramvaie noi pe care PMB le-a achiziționat după Revoluție, a transmis vineri, la semnarea protocolului de transfer către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov, viceprimarul Stelian Bujduveanu: „Acest proiect este necesar pentru a putea introduce în trafic tramvaiele recepţionate, noi, aduse în Municipiul Bucureşti de către Compania Astra Arad SA. Cu bucurie o spunem că peste 33 de ani au trecut de la Revoluţie încoace şi Bucureştiul va avea în sfârşit tramvaie noi care să circule pentru bucureşteni. Felicităm pe toată lumea care a participat la acest demers şi să ne vedem mâine pe linia lui 41, cu aceste tramvaie”.

„Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru STB SA, cât și pentru călători:

Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC

Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon

Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit

Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces

Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant

Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra

Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale

Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune

Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului”, a transmis STB.

 În urmă cu două săptămâni, patronul Astra Valer Blidar amenința PMB că sistează livrările și dă în judecată Primăria dacă se mai întârzie recepția (detalii aici).

Marți, Primarul Nicușor Dan explica de ce a durat atât de mult recepția tramvaiului. „Ieri (n.r luni) a fost o discuție la care am participat, s-au mai adus documente clarificatoare între Comisia de Recepție și cei de la Astra Arad, mâine este convocată o nouă comisie, oficială, la ora 16.00 și așteptăm. Este o decizie pe care o ia Comisia, pot să vă spun că suntem aproape. O să le vedem pe traseu. Sunt 15 tramvaie venite. Este o chestiune care nu ține de tramvai, ci de hârtiile pe care trebuie să le facem. Un tramvai are cam 20.000 de componente. De la licitația din 2018, piața s-a mai schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care Astra a adus-o de atunci față de oferta făcută trebuie să existe și o aprobare de la Autoritatea Feroviară (AFER) și asta înseamnă un mare circuit de hârtii și asta s-a realizat în mare parte. Vina fostului primar (n.r Gabriela Firea) este că nu a atribuit direct contractul către Astra Arad, așa cum a decis Curtea de Apel București“, spunea Dan.

Primul termen pe care Primarul General Nicușor Dan l-a promis pentru circulația tramvaielor noi a fost luna septembrie. Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 870 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km.

Comentarii

  1. Atata mizerie adunata n “conducatorii acestui neam” incat sper ca Raiul lui Hristos sa fie populat numai cu astfel de jigodii, schimbate radical de Nasterea Celui din Fecioara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *