Ministrul bulgar al Transporturilor Gheorghi Gvozdeikov a anunțat că în jur de 1,4 milioane de euro va fi suma pe care Bulgaria trebuie să o plătească pentru cel de-al treilea pod de pe fluviul Dunărea, pentru care, la 20 septembrie, guvernele Bulgariei și României au depus formularul pentru un studiu de fezabilitate și cererea de finanțare de la Comisia Europeană, scrie 24CHASA, potrivit Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Inițiativa vine din ambele state. Începem să lucrăm intens. Noi candidăm pentru o finanțare de 50% de la Comisia Europeană”. Potrivit acestuia, proiectul va fi realizat deoarece situația geopolitică din regiune este un catalizator în acest sens.

„Dezvoltarea transportului feroviar trebuie privită ca un model de afaceri. În acest transport nu s-a investit până acum, la fel ca în țările din Europa. Transportul feroviar are un viitor bun, fiind unul dintre cele mai ecologice transporturi din lume și trebuie să se investească în sector”, a declarat recent pentru publicația bulgară BNR Gheorghi Gvozdeikov. Odată cu anunțarea achiziției publice pentru material rulant nou, a fost demarat procesul de modernizare a Căilor Ferate Bulgare (CFB), a subliniat el.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Modernizarea nu ține doar de achiziționarea de noi trenuri, ci și de o nouă viziune și o nouă strategie la care noi am început să lucrăm. Nu se va întâmpla repede, dar sperăm ca până în 2026, când potrivit Planului de Redresare si Reziliență trebuie să fie livrare noile trenuri, Bulgaria va avea o strategie clară și un plan de afaceri clar. Până acum, sectorul s-a bazat în întregime pe subvenția de la stat și apoi a sistat orice gând de a dezvolta acest produs, adică de a oferi un serviciu din care statul poate câștiga”.

„Noi vom primi nerambursabil din Europa aproximativ 1 miliard (conform Planului de Redresare și Reziliență – n.r.) și dacă nu putem face un profit de 15 sau 20% din asta, atunci nu putem gestiona această resursă. Nu văd o problemă în viitor ca transportul feroviar să genereze venituri, să se autosusțină și chiar să facă profit”.