Brandul britanic de modă de lux Burberry a anunțat că ar putea concedia aproximativ 1.700 de angajați ca parte a unui plan de reducere a costurilor până în anul 2027, relatează BBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Casa de modă, cunoscută pentru celebrul său model în carouri bej, roșu și negru, a anunțat aceste economii miercuri, în contextul în care a raportat pierderi de 66 de milioane de lire sterline în ultimul an financiar.

Concedierile propuse ar reduce forța de muncă globală cu aproape o cincime și ar putea include și disponibilizări la fabrica sa din Castleford, West Yorkshire.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Directorul executiv al Burberry, Joshua Schulman, a declarat că cea mai mare parte a pierderilor de locuri de muncă va proveni din echipele de birouri din întreaga lume, însă a precizat că măsurile vor fi „în mod natural” concentrate în Regatul Unit, unde se află majoritatea angajaților companiei.

El a confirmat că programele de lucru ale angajaților vor fi reorganizate, iar schimburile de noapte la fabrica din Castleford – unde se produc trench-coaturi cu prețuri între 1.000 și 10.000 de lire – vor fi eliminate.

„De mult timp avem o capacitate de producție peste necesar la această unitate, iar acest lucru pur și simplu nu este sustenabil,” a declarat Schulman.

„Dar vreau să fie foarte clar că facem această schimbare pentru a proteja producția noastră din Regatul Unit și, de fapt, vom face o investiție semnificativă pentru renovarea fabricii în a doua parte a anului.”

Burberry a mai anunțat că va alinia „programele de lucru cu vârfurile de trafic din magazine”, ceea ce va duce la reducerea unor posturi.

De asemenea, compania a precizat că economiile vor veni și din reducerea cheltuielilor operaționale, prin creșterea eficienței în achiziții și gestionarea spațiilor comerciale.

Burberry a declarat că reducerile de personal vor fi „supuse consultării, acolo unde este cazul.”

Fondată în 1856, compania produce celebrele sale pelerine de ploaie în Yorkshire încă din 1972.

Brandul anunțase anterior, în noiembrie, un program de economii în valoare de 40 de milioane de lire, ceea ce înseamnă că acum își propune să atingă economii anuale cumulate de 100 de milioane de lire până în primăvara lui 2027.

„Rezistența continuă a categoriilor noastre de îmbrăcăminte exterioară și eșarfe confirmă convingerea mea că avem cele mai mari oportunități acolo unde avem cea mai multă autenticitate,” a spus Schulman, care a fost numit CEO în iulie anul trecut.

„Deși operăm într-un context macroeconomic dificil și suntem încă în fazele incipiente ale redresării, sunt mai optimist ca niciodată că cele mai bune zile ale Burberry sunt în față,” a adăugat el.

Russ Mould, director de investiții la AJ Bell, a declarat că planurile Burberry reprezintă „măsuri destul de radicale în efortul său continuu de redresare.”

El a spus că Schulman – fost CEO la Coach și Jimmy Choo – apelează la tactica clasică de relansare: reducerea costurilor, inclusiv diminuarea drastică a numărului de angajați.

„Strategia de a concura cu rivali din segmentul de lux superior nu a funcționat, așa că are sens ca, sub conducerea lui Schulman, compania să se întoarcă la punctele sale forte istorice: produsele clasice de îmbrăcăminte exterioară, cum ar fi trench-coaturile și eșarfele,” a concluzionat Mould.