Burger King trebuie să se confrunte cu un proces în care lanțul de fast-food este acuzat că face ca burgerul Whopper să pară mai mare pe meniurile sale decât este în realitate, a decis un judecător american, potrivit BBC.
Gigantul fast-food este acuzat de reclamanți că îi induce în eroare pe clienți, prezentând burgerul cu o chiftea mai cărnoasă și cu ingrediente care “se revarsă peste chiflă”.
“Afirmațiile reclamanților sunt false”, a declarat Burger King pentru BBC.
Concurenții săi, McDonald’s și Wendy’s, se confruntă cu un proces similar în SUA.
Acțiunea colectivă împotriva Burger King susține că Whopper a fost făcut să pară cu 35% mai mare, cu o cantitate de carne mai mult decât dublă față de ceea ce a fost servit în realitate clienților.
Burger King a susținut anterior că nu era obligat să livreze burgeri care să arate “exact ca în poză”. Fotografia din acest articol este din meniul online al lanțului fast-food.
În hotărârea pronunțată, judecătorul districtual american Roy Altman a declarat că ar trebui lăsat la latitudinea juraților să “ne spună ce cred oamenii rezonabili”.
Cu toate acestea, el a respins afirmațiile potrivit cărora Burger King a indus în eroare clienții prin reclamele sale televizate și online.
“Chiftelele de carne de vită la grătar la flacără prezentate în publicitatea noastră sunt aceleași chiftele folosite în milioanele de sandvișuri Whopper pe care le servim clienților din întreaga țară”, a declarat un purtător de cuvânt al Burger King după pronunțarea hotărârii.
Avocatul Anthony Russo, care îi reprezintă pe reclamanți, nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea BBC.
Site-ul Burger King descrie Whopper-ul ca fiind “burgerul care le domină pe toate”, care conține o chiftea de vită “cu carne adevărată”, dar și alte ingrediente.
Alte lanțuri de restaurante fast-food s-au confruntat recent cu provocări juridice din cauza unor acuzații de publicitate falsă.
La începutul acestui an, Taco Bell a fost dat în judecată în SUA pentru că a vândut pizza și wraps care ar fi conținut jumătate din umplutura anunțată.
Anul trecut, un bărbat din New York a propus un proces colectiv împotriva McDonald’s și Wendy’s, în care a acuzat cele două companii de practici comerciale neloiale și înșelătoare.
Acțiunea în justiție susținea că burgerii McDonald’s și Wendy’s din materialele de marketing erau cu cel puțin 15% mai mari decât în realitate.
Fiecare proces solicită daune de cel puțin 5 milioane de dolari.