Compania Căile Ferate Ruse pregătește un plan de reducere a costurilor în 2025 din cauza scăderii drastice a traficului de marfă și a diminuării veniturilor, relatează agenția Reuters, citată de publicația independentă The Moscow Times. Investițiile vor fi reduse, de asemenea, cu 40%.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Programul de investiții al Căilor Ferate Ruse, care inițial se ridica la 1.300 de miliarde de ruble (aproximativ 14,32 miliarde de euro) și apoi a fost redus la 890 de miliarde de ruble, va fi diminuat cu încă 32,5 miliarde de ruble. Căile Ferate Ruse intenționează să cheltuiască fonduri pentru reînnoirea și modernizarea activelor fixe, inclusiv a căilor ferate, precum și a locomotivelor și vagoanelor, citează Reuters dintr-o prezentare a companiei.
Din cauza scăderii traficului de marfă, care a atins anul trecut cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani, iar în perioada ianuarie-aprilie a acestui an a scăzut cu încă 6,8%, Căile Ferate Ruse vor pierde 87 de miliarde de ruble. Conform noului plan, veniturile anuale ale companiei de stat se vor ridica la 2.711 miliarde de ruble, în loc de 2.800 de miliarde de ruble. Volumul transportului de marfă pe rețeaua Căilor Ferate Ruse în 2025 va scădea cu 36,7 milioane de tone, până la 1,205 miliarde de tone, cu 3% mai puțin decât era prevăzut, reiese din prezentare.
Cheltuieli și probleme de finanțare
O problemă pentru Căile Ferate Ruse a fost creșterea bruscă a dobânzilor la împrumuturi, a declarat anterior o sursă pentru publicația Kommersant. Căile Ferate Ruse au bugetat rata Băncii Centrale la nivelul de 16% pe an, în timp ce în realitate aceasta a ajuns la 21%.
Citește și: Economia rusă se confruntă cu riscul „hipotermiei”, susține ministrul Economiei din Rusia
Pentru a reduce costurile, Căile Ferate Ruse intenționează să diminueze volumul finanțării împrumutate, care a devenit costisitoare, la 678 de miliarde de ruble, de la 860 de miliarde, ceea ce va reduce costurile serviciului datoriei la 570,7 miliarde de ruble, citează Reuters din prezentarea Căilor Ferate Ruse.
Anul trecut, compania a primit injecții din buget în valoare de 162 de miliarde de ruble. Însă rămâne de văzut dacă guvernul va putea ajuta din nou Căile Ferate Ruse: trezoreria are nevoie urgentă de bani pentru a plăti războiul cu Ucraina, care a costat deja 20.000 de miliarde de ruble.
Pentru a face față cheltuielilor bugetare, Căile Ferate Ruse au redus anterior drastic costurile de construcție a infrastructurii: proiectul de extindere a liniei principale Baikal-Amur și a căii ferate transsiberiene, care este absolut necesară pentru exportul de materii prime către China, a pierdut două treimi din finanțare. În loc de 375 de miliarde de ruble, finanțarea va fi de 117 miliarde.