România are nevoie de o creștere accelerată a numărului de elevi din învățământul dual, dar și de dezvoltarea competențelor digitale ale viitorilor meseriași pentru a crește competitivitatea, arată una dintre concluziile conferinței ”EDU.DUAL – Relevanța practicii în formarea profesională”, organizată pe 17 și 18 noiembrie la Brașov de Primăria Brașov în parteneriat cu Camera de Comerț Elveția – România (CCE-R), potrivit unui comunicat de presă.
Creșterea competitivății economice este strâns legată de abilitățile practice ale angajaților, dar și de dezvoltarea competențelor IT. În 2023, România s-a clasat pe locul 54 în clasamentul „Indicele Global al Competitivităţii Talentelor”, în timp ce Elveția s-a clasat pe locul 1 în acest top care are în criterii inclusiv abilitățile practice și competențele digitale ale populației. Clasamentul este realizat de școala de afaceri INSEAD, Human Capital Leadership Institute și Descartes Institute for the Future.
„În prezent, în școlile duale din România învață 15.000 de elevi, iar acest sector traversează cea mai efervescentă perioadă din istoria sa. Prin noua lege a educației, adoptată anul acesta de Parlamentul României, s-au alocat prin PNRR 338 de milioane de euro pentru înființarea a 10 consorții regionale și pentru dezvoltarea și dotarea a 10 campusuri profesionale integrate. De asemenea, Guvernul a decis alocarea unor resurse de finanțare pentru 29 de campusuri suplimentare declarate eligibile”, potrivit unui comunicat de presă.