Circa 40% dintre români își doresc pentru masa tradițională carne de miel sau de ied, arată datele unui sondaj național comandat de Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România. În același timp, 38% dintre respondenți vor să aloce până la 200 de lei pentru masa de Paște.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creșteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul și iedul și în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporția vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienții lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienți achiziționează în continuare și carne de vită în cadrul aceleiași comenzi, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

De altfel, 75% dintre cei care au răspuns sondajului comandat de Obor21.ro au precizat că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori. Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenți, aflându-se pe locul 3 în topul preferințelor, după pui și porc, dar înainte de carnea de curcan.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Obor21.ro estimează o triplare în vânzările de carne de miel și ied în următoarele două săptămâni.

Românii preferă produsele naturale

Circa 63% dintre români preferă carnea proaspătă, nu congelată, ce poate fi consumată imediat, iar 35% preferă să cumpere cantități reduse. Indiferent de aceste preferințe, se evidențiază o majoritate clară (80%) care preferă să achiziționeze alimente cât mai naturale, neprocesate.

Acestea sunt câteva dintre criteriile care îi determină pe mulți dintre respondenți să prefere magazinele specializate (39%) pentru achiziția de produse naturale, iar de Paște procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale rămân, de Paște, producătorii locali și gospodăriile din vecinătățile localității de achiziție, piețele și târgurile de produse naturale, aproape o treime alegând să-și facă exclusiv cumpărăturile din aceste locuri.

Care este bugetul românilor pentru masa de Paște: 200-500 de lei

În ceea ce privește bugetul, 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paștelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.

„Bugetul este mai temperat față de anii trecuți, influențat probabil și de contextul socio-politic și economic, marcat de creșteri pe aproape toate segmentele. Însă, de la an la an, cumpărătorii își rafinează și pregătesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitări de rezervare pentru produsele de Paște au venit la final de februarie. Estimăm astfel o comandă medie de 310-350 de lei, în creștere cu 20-25% față de anul precedent. Dincolo de solicitările clienților existenți, este o perioadă când crește considerabil și numărul celor noi, care își doresc carne proaspătă, de la țară, în cantități cât mai apropiate de consumul real al familiei, a mai precizat Florian Mateiță.

Atunci când achiziționează carne proaspătă proveniența este cel mai important criteriu pentru 64% dintre respondenți. În plus, 45% sunt dispuși să plătească cu până la 10% mai mult decât prețul de supermarket pentru carne proaspătă de la țară, 19% cu până la 30% mai mult, iar pentru 15% nu contează prețul. 17% nu sunt dispuși să plătească mai mult.

Sondajul Omnibus a fost realizat online la comanda Obor21.ro pe un eșantion național de 856 respondenți, 46,9% bărbați, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.