Carrefour a raportat vânzări de peste 22 de miliarde de euro în primele trei luni ale anului 2025

Carrefour, Retail, Vânzări, Supermarket Sursa: Nine O'Clock

Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat vânzări de peste 22 de miliarde de euro în primele trei luni din anul 2025, fiind o creștere de 2,9% față de aceeași perioadă din 2024, transmite Reuters, transmite Agerpres.

Aceste vânzări reflectă rezultatele foarte bune înregistrate pe piaţa din Brazilia şi îmbunătăţirea performanţei pieţei franceze, unde compania a redus preţurile pentru a atrage consumatorii afectaţi de inflaţia ridicată.

Compania franceză şi-a menţinut obiectivele pentru 2025, ce prevăd profituri uşor mai ridicate, şi a apreciat că expunerea sa directă la recentele tensiuni internaţionale “este limitată”, ţinând cont de caracterul local al afacerii sale.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Pentru 2025, Carrefour a spus că se aşteaptă ca profitul înainte de dobânzi, taxe, amortizare şi depreciere (EBITDA), venitul operaţional recurent (ROI) şi fluxul net de numerar să fie la un nivel uşor mai ridicat. 

Pe piaţa franceză, vânzările au scăzut cu 1,7% în primul trimestru din 2025, după un declin de 2,1% în ultimele trei luni din 2024. Datele reflectă impactul pozitiv al reducerilor de preţuri.

Carrefour intenţionează să finanţeze campania sa de reducere a preţurilor cu un plan de economisire a costurilor, evaluat la 1,2 miliarde de euro în 2025, a cărui realizare se desfăşoară conform programului, a precizat grupul francez.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În Franţa, vânzările hipermarketurilor Carrefour au scăzut cu 3,6% în primele trei luni din 2025, comparativ cu un declin de 3,8% în ultimele trei luni din 2024.

În Brazilia, a doua mare piaţă a grupului, vânzările au urcat cu peste 5% în primele trei luni din 2025.

Carrefour a lansat o revizuire a portofoliului său de active, iar directorul financiar Matthieu Malige a afirmat că analiza “înregistrează progrese”, dar nu a furnizat detalii suplimentare.

Carrefour discută pe plan intern diverse scenarii şi vorbeşte cu consilierii despre potenţiale opţiuni pentru afacere. Printre posibilităţile luate în calcul se află vânzarea de active, creşterea prin parteneriate şi achiziţii, sau o reorganizare operaţională, au declarat recent surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Carrefour ia în considerare vânzarea completă sau a unei participaţii în companie, dacă sunt investitori interesaţi. O altă posibilitate este ca firma să rămână independentă, în timp ce adoptă măsuri pentru sporirea competitivităţii, prin modificări de strategie şi noi investiţii, adaugă sursele.

Circle K, proprietarul Alimentation Couche-Tard Inc, a abandonat în 2021 discuţiile privind propusa fuziune de 20 miliarde de dolari cu Carrefour, în urma opoziţiei Guvernului francez. Rivalul Auchan a studiat un potenţial acord pentru Carrefour, de mai multe ori în ultimii ani, deşi tranzacţia nu a avut loc.

Orice tranzacţie va avea nevoie de sprijinul acţionarilor miliardari ai Carrefour, inclusiv familia Moulin, care deţine Galeries Lafayette. O companie holding a omului de afaceri brazilian Abilio Diniz deţine o participaţie semnificativă în Carrefour.  

Carrefour se confruntă în Franţa cu o concurenţă dură din partea retailerilor germani Aldi şi Lidl, pe fondul inflaţiei ridicate.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.