Reprezentanții Carrefour România au transmis că se implică în cadrul procesului de reducere a adosurilor comerciale la produsele alimentare de bază, însă consideră că este esențial ca toate părțile implicate să își asume responsabilitatea ce le revine, astfel încât aceste măsuri să fie implementate integrat și să aibă un impact pozitiv major asupra consumatorilor noștri.
„Carrefour România menține un flux de comunicare constant și constructiv cu autoritățile atât prin intermediul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, cât și prin dialog direct. Este un proces de importanță strategică pentru noi care ne permite să transformăm aspirațiile de astăzi în realitatea de mâine, în beneficiul românilor, clienții noștri. Obiectivul Carrefour România este de a asigura produse de calitate la cel mai bun preț. În acest sens, suntem extrem de receptivi la solicitarea Guvernului și ne angrenăm unui mediu de lucru colaborativ, la nivel de industrie, pentru a găsi măsuri suplimentare care să asigure îndeplinirea acestui obiectiv, fiind solidari cu membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) în acest proces. În timp ce suntem determinați să ne implicăm activ în cadrul acestui proces, considerăm că este esențial ca toate părțile implicate să își asume responsabilitatea ce le revine, astfel încât aceste măsuri să fie implementate integrat și să aibă un impact pozitiv major asupra consumatorilor noștri”, potrivit unui punct de vedere transmis de Carrefour la solicitarea Economedia.
Retailerul Carrefour transmite că alături de autorități, jucători din industrie și parteneri (producători locali, furnizori), vor identifica cele mai eficiente soluții pentru a susține puterea de cumpărare a românilor și reduce inflația.
„Colaborăm strategic cu producătorii și distribuitorii pentru a identifica și aplica măsuri relevante de reducere a impactului inflației, la nivelul întregii rețele de magazine, venind în completarea acțiunilor propuse de către Guvernul României”, mai transmit reprezentanții Carrefour.
Context
Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) îşi reafirmă disponibilitatea de a lucra împreună cu Guvernul României pentru a aplica un mecanism voluntar de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază pe întreg lanţul de produs – producători, procesatori, comercianţi, după cum a scris Economedia aici.
Și reprezentanții Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) au declarat pentru Economedia că, dacă schema de reducere a adaosurilor comerciale la un număr de produse alimentare de bază pe întregul lanț până la raft, anunțată de Marcel Ciolacu, va fi obligatorie, micii retaileri vor trebui să taie din alte cheltuieli pentru a putea aplica o astfel de măsură, de exemplu cu salariile. Acest lucru ar putea însemna salarii mai mici pentru angajații din domeniu.
Aceștia spun că, dacă această măsură va fi una voluntară, micii și mijlocii retaileri vor lua decizia de a reduce adaosurile comerciale pentru o perioadă scurtă de timp, de până la trei luni. Aceștia spun că, pentru a acoperi sumele pe care le vor pierde prin această schemă, retailerii vor trebui să reducă din cheltuielile cu angajații, precizând că deja salariile celor care lucrează în retail sunt mici. Citește aici articolul complet.
Reamintim că Guvernul vrea să publice luni proiectul de act normativ prin care va plafona adaosul comercial pe lanțul dintre procesatori și retaileri, iar măsura va fi aplicată pe o perioadă limitată de jumătate de an, conform unor surse guvernamentale. Se dorește ca la începutul săptămânii următoare actul să fie gata, ca la următoarea ședință de guvern să fie prezentat. Discuțiile cu retailerii vor continua vineri și sâmbătă.