Marii retaileri insistă asupra unui acord voluntar de reducere a prețurilor sub patronajul Guvernului pentru diminuarea inflației, nu pentru un act normativ

mancare, alimente Foto: Food waste combat, Facebook

Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) îşi reafirmă disponibilitatea de a lucra împreună cu Guvernul României pentru a aplica un mecanism voluntar de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază pe întreg lanţul de produs – producători, procesatori, comercianţi, potrivit unui comunicat al AMRCR, citat de Agerpres.

„Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri”, se menţionează în comunicat.

Aceștia mai afirmă că, pentru a produce efecte vizibile în buzunarul românilor şi pentru a accelera reducerea inflaţiei, este absolut necesar că mecanismul voluntar să fie aplicat nu doar comercianţilor, ci pe întregul lanţ de produs, aşa cum de altfel au arătat şi reprezentanţii Guvernului.

„AMRCR consideră de maximă importanţă implicarea şi a Consiliului Concurenţei – garantul respectării legislaţiei în acest domeniu în România, cu care Asociaţia este în comunicare permanentă – în aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor pe o perioadă limitată la unele sortimente de produse alimentare de bază. Membrii AMRCR apreciază că această măsură este aplicabilă într-o situaţie excepţională, pentru o perioadă limitată de timp, în contracararea unui fenomen extrem de negativ – inflaţia – precum şi pentru păstrarea unui nivel de putere de cumpărare care să asigure accesul tuturor consumatorilor la produsele alimentare de bază”, se spune în comunicat.

AMRCR asigură Guvernul României că „este pregătită să fie un partener loial şi eficient în atingerea obiectivului pe care Executivul îl urmăreşte prin acest proiect, iar membrii săi sunt absolut disponibili să continue orice discuţie la nivel tehnic pentru stabilirea tuturor detaliilor mecanismului temporar, voluntar şi pe tot lanţul de reducere a preţurilor la unele alimente de bază, în beneficiul consumatorului român”.

Și reprezentanții micilor retaileri au declarat pentru Economedia că, dacă schema de reducere a adaosurilor comerciale la un număr de produse alimentare de bază pe întregul lanț până la raft, anunțată de Marcel Ciolacu, va fi obligatorie, micii retaileri vor trebui să taie din alte cheltuieli pentru a putea aplica o astfel de măsură, de exemplu cu salariile. Acest lucru ar putea însemna salarii mai mici pentru angajații din domeniu.

Aceștia spun că, dacă această măsură va fi una voluntară, micii și mijlocii retaileri vor lua decizia de a reduce adaosurile comerciale pentru o perioadă scurtă de timp, de până la trei luni. Aceștia spun că, pentru a acoperi sumele pe care le vor pierde prin această schemă, retailerii vor trebui să reducă din cheltuielile cu angajații, precizând că deja salariile celor care lucrează în retail sunt mici. Citește aici articolul complet.

Reamintim că Guvernul vrea să publice luni proiectul de act normativ prin care va plafona adaosul comercial pe lanțul dintre procesatori și retaileri, iar măsura va fi aplicată pe o perioadă limitată de jumătate de an, conform unor surse guvernamentale. Se dorește ca la începutul săptămânii următoare actul să fie gata, ca la următoarea ședință de guvern să fie prezentat. Discuțiile cu retailerii vor continua vineri și sâmbătă.

Foto: Food waste combat, Facebook

Comentarii

  1. Caz concret. La un târg de tara la 80 km de București cartofii costa 3 lei și ceapa 5 lei.. la mega image cartofii 5.5 lei și ceapa 7 lei.. va imaginați cam cât ne fura acești comercianți??
    Sa nu mai vorbim ca la 3 lei cartofii sunt calitatea 1, în timp ce la mega arata ca niște corcodușe mai mari…

  2. Aceasta este una dintre consecințele dezastruoase ale agriculturii de tip Daea.

    Reducerea prețului se poate produce prin creșterea ofertei, sau reducerea cererii.

    Ce reducere se poate face la producător, cel care câștiga cel mai puțin?!

    Orice intervenție de acest fel in piața ard un singur efect cert: scăderea calității și creșterea reala a prețurilor, după dispariția produselor din piața.

  3. Sunt convins că opiniile mele nu sunt citite de oameni ”cu carte…”, adică de cei care sunt ”la butoane” :(. De ce mai doriți comentariile noastre?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *