Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) intenționează să lanseze programul Casa Verde Fotovoltaice 2023 la sfârșitul lunii martie, iar ghidul programului este în lucru, au transmis reprezentanții AFM la solicitarea Economedia.
AFM precizează că ghidul va fi transmis în perioada următoare către Ministerului Mediului pentru a fi pus în transparență publică.
De asemenea, reprezentanții instituției spun că bugetul AFM ar trebui să se adopte săptămâna aceasta. Potrivit legii, procedura de consultare pe ghid durează 10 zile.
„AFM depune toate eforturile necesare pentru redeschiderea programului de finanțare în cel mai scurt timp. După aprobarea prin ordin de ministru și publicarea în Monitorul Oficial a variantei finale a ghidului și după aprobarea bugetului de venit și cheltuieli al AFM pentru Mediu pentru anul 2023, va putea fi lansată o nouă sesiune de finanțare în cadrul programului”, a declarat anterior AFM pentru Economedia.
Proiectarea, dezvoltarea, testarea și implementarea unui sistem informatic care să permită gestionarea și simplificarea activității privind înscrierea solicitanților va fi realizată de către angajații AFM, în vederea eficientizării, monitorizării și realizării de situații privind evoluția programului pe baza datelor și rapoartelor existente în cadrul aplicației, arată instituția.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat pentru Economedia că analizează posibilitatea ca, atunci când platforma informatică pentru programul Casa Verde Fotovoltaice va fi lansată, dosarele din cadrul programului să fie analizate pe loc, digital. Astfel, cei înscriși nu vor mai fi nevoiți să stea aproape un an, așa cum s-a întâmplat în ediția trecută, pentru analizarea dosarelor.
Acesta spune că este prima încercare de digitalizare de aproape 100% a procesului de evaluare și s-ar putea realiza doar în cazul programelor unde se solicită foarte puține documente, dând de înțeles că, dacă această funcție s-ar realiza, ar putea fi extinsă la mai multe programe.
Ministrul Mediului a afirmat la sfârșitul lunii ianuarie că estimează că programul va începe în luna martie, vor fi finanțați 150.00 de beneficiari, după ce bugetul alocat programului a fost majorat la 3 miliarde lei, iar numărul de documente solicitate de la beneficiari va fi redus la următoarele: carte de identitate, extras de carte funciară, dovada că persoana beneficiară nu are datorii la stat sau la bugetul local și certificatul de racordare.