Comisia Europeană anunță că a actualizat astăzi Lista UE a siguranței aeriene, adică lista companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicții de operare sau al unor restricții operaționale în Uniunea Europeană, deoarece nu îndeplinesc standardele internaționale de siguranță.
“Asigurarea celui mai înalt nivel de siguranță aeriană pentru europeni și pentru toți ceilalți pasageri care călătoresc se află în centrul politicii Comisiei în domeniul siguranței aviației”, transmite instituția.
În urma actualizării de astăzi, Air Tanzania a fost inclusă pe listă. La baza acestei decizii stau problemele de siguranță identificate de Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA). Acestea au condus, de asemenea, la decizia de a nu acorda companiei Air Tanzania o autorizație de operator de țară terță (TCO).
Comisarul Tzitzikostas a salutat, de asemenea, decizia pozitivă a AESA din 29 noiembrie 2024 de a ridica suspendarea autorizației de operator din țara terță (TCO) impusă Pakistan International Airlines (PIA). De când autorizația TCO a fost suspendată în 2020, PIA și Autoritatea Aviației Civile din Pakistan (PCAA) au făcut progrese substanțiale în îmbunătățirea performanțelor în materie de siguranță și a capacităților de supraveghere. PIA este acum autorizată să reia operațiunile către UE. În plus, Airblue Limited, o altă companie aeriană pakistaneză, a primit, de asemenea, autorizația TCO a EASA.
În urma actualizării de astăzi, un total de 129 de companii aeriene au interdicție de zbor pe cerul UE:
- 100 de companii aeriene certificate în 15 state, din cauza supravegherii inadecvate a siguranței de către autoritățile aviatice din aceste state;
- 22 de companii aeriene certificate în Rusia, precum și 7 companii aeriene individuale din alte state, din cauza deficiențelor grave de siguranță identificate: Air Tanzania (Tanzania), Air Zimbabwe (Zimbabwe), Avior Airlines (Venezuela), Blue Wing Airlines (Suriname), Iran Aseman Airlines (Iran), Fly Baghdad (Irak) și Iraqi Airways (Irak).
- Alte două companii aeriene sunt supuse unor restricții operaționale și pot zbura către UE numai cu anumite tipuri de aeronave:Iran Air (Iran) și Air Koryo (Coreea de Nord).
Actualizarea de astăzi a listei UE de siguranță aeriană se bazează pe avizul unanim al experților în siguranță aeriană din statele membre, care s-au reunit la Bruxelles în perioada 19-21 noiembrie 2024 sub auspiciile Comitetului UE pentru Siguranță Aeriană. Acest comitet este prezidat de Comisia Europeană, cu sprijinul EASA.Comisia pentru transporturi a Parlamentului European sprijină, de asemenea, actualizarea. Deciziile luate în cadrul Listei UE privind siguranța aeriană se bazează pe standardele internaționale de siguranță, în special pe standardele stabilite de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI).