Trecerea rapidă de la producția de haine la fabricarea de măști și combinezoane, prin investiții în linii tehnologice, a fost măsura care a ajutat compania românească Ann Reeves & Francesca să supraviețuiască în contextul restricțiilor impuse în pandemia de coronavirus, perioadă în care statul nu a ajutat industria nici prin cumpărarea de măști.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vezi integral VIDEO cu Ovidiu Baciu, antreprenor Ann Reeves & Francesca:

Filmare și montaj: Ovidiu Micsik, George Călin / Inquam Photos

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ovidiu Baciu, antreprenor Ann Reeves & Francesca:

  • Biroul de la Londra vindea 250.000 de haine pe lună către marile lanțuri, dar toată această prosperitate s-a transformat în negativ, într-o săptămână. Am vândut stocurile în următoarea lună cu 20% din valoarea de cost a produselor. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să trimitem acasă între 60 și 80% dintre oameni, probabil 800 de persoane concediate. Al doilea lucru a fost să negociem cu furnizorii să mai reducă din facturi, să participe și ei la pierdere și am reușit. Al treilea lucru, în a doua săptămână de la pandemie, a fost să producem măști.
  • Am cumpărat prima linie de producție dedicată pentru măști la o lună de la izbucnirea pandemiei. Am cheltuit 500.000 euro ca să achiziționăm 10 linii tehnologice semiautomatizate. Am mai cheltuit încă jumătate de milion de euro pentru stocul de materie primă. Am compensat o mică parte din pierdere, dar am rămas până în momentul de față cu pierdere rezultată din blocajul economic. Ne-a ajutat să supraviețuim cu o parte din personal, între 25 și 40% au putut să își ia salariile continuu în această perioadă. Dar producția de măști nu poate compensa randamentul unui business stabil, bazat pe creștere organică de-a lungul a 20 de ani.
  • Nu am reușit să vindem statului român mai nimic, deși oferta noastră a fost completă. Statul român a cumpărat o singură dată și o cantitate derizorie: o cantitate de măști pe care noi o producem cam în 15 minute. Am vândut la un spital din Londra, vindem către Auchan și către câteva rețele mari de magazine private. Piața nu s-a manifestat așa cum am crezut, foarte liber, a fost o piață destul de puternic influențată de diverși factori.