Ce spune Iulius Mall despre relocarea Gării Constanța: Ar putea fi tot în zona centrală / Există doar patru căi de acces pentru 420 de hectare

Oil Terminal Constanța

Dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, care plănuiește un amplu proiect de regenerare urbană în Constanța, pe terenurile Oil Terminal, în apropierea Gării Constanța, transmite, la solicitarea Info Sud-Est și Economedia, că există un scenariu privind relocarea Gării Constanța, dar „cel mai optim” ar fi ca aceasta să fie relocată tot în zona centrală a orașului, nu la periferie, așa cum arătau anterior anumite articole din presă.

Amintim că dezvoltatorul Iulius controlat de omul de afaceri Iulian Dascălu a anunțat în 2023 un contract pentru dezvoltarea unui proiect de regenerare urbană în apropiere de gara Constanța, cu o valoare estimată a investiției de 815 milioane de euro, pe terenurile companiei de stat Oil Terminal, operatorul terminalului petrolier din portul Constanța, la care Ministerul Energiei deține aproape 60% din acțiuni. Economedia a scris inițial despre acest proiect AICI.

Club Feroviar scria că autoritățile locale de la malul mării pregătesc mutarea gării Constanța în câmp, pentru a face loc proiectului imobiliar.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Iulius transmite că investiția se va desfășura pe 38 de hectare și face parte dintr-un areal mai mare, de 420 de hectare, care prezintă provocări majore, ce țin de ecologizarea zonei, dat fiind istoricul activității anterioare, de depozitare a produselor petroliere, și partea de conectivitate, cele 420 de hectare „fiind înconjurate de infrastructură feroviară și având doar 4 căi de acces”.

Compania susține că conceperea masterplanului pentru acest proiect vizează reintegrarea zonei de 420 de hectare cu orașul, fluidizarea traficului, reducerea impactului transportului feroviar de marfă din oraș, accesibilitatea pietonală și velo, conectarea cu portul comercial.

Dezvoltatorul afirmă că există un scenariu care presupune o eventuală reintegrare a gării, dar „cel mai optim” este ca aceasta să fie relocată „tot în zona centrală”. Acest scenariu va asigura integrarea zonei în oraș, o scurtare a tronsonului feroviar și o diminuare a blocajului creat de acesta, favorizând transportul pietonal, velo, cel public și o conectivitate eficientă, transmite compania. „În acest moment, reintegrarea gării, însă tot în zona centrală, reprezintă o propunere a echipelor multidisciplinare de specialiști, care are nevoie de o analiză riguroasă din partea administrației centrale și locale, cărora le aparține și decizia de oportunitate privind implementarea”, arată compania.

Referitor la scenariul de mutare a gării în afara orașului, compania transmite: „Discuțiile din care am făcut noi parte au analizat doar soluția relocării într-o zonă proximă celei deja existente, cu obiectivul de a obține o mai mare conectivitate a transportului și mobilității locale”.

„Compania IULIUS are drepturi de dezvoltare pe 38 de hectare din acest areal și este dispusă să contribuie cotă parte la finanțarea investițiilor de utilitate publică. Este prematur să știm valoarea contribuției în acest stadiu de propunere al proiectului, aceasta urmând a fi stabilită în urma soluțiilor decise de administrație și comunitate, mai arată dezvoltatorul.

Primăria Municipiului Constanța a transmis, anterior, la solicitarea Info Sud-Est și Economedia, că proiectul de regenerare urbană derulat de grupul Iulius în Constanța nu prevede în niciun scenariu mutarea gării la periferia orașului.

Răspunsul integral al Iulius Group:

Grupul IULIUS propune comunității din Constanța dezvoltarea unui amplu proiect de regenerare urbană pe o suprafață de 38 de hectare, inactivă de mai bine de 10 ani. Este cea mai mare investiție privată anunțată pentru următorii ani de care se va bucura Constanța, de peste 800 de milioane de euro, și, prin implicarea administrației locale și împreună cu locuitorii, ne dorim să oferim un nou pol de dezvoltare al orașului, care să funcționeze ca un punct de atracție regional pe toată perioada anului, atât pentru turiști și business, cât, mai ales, pentru locuitori. Prin diversitatea funcțiunilor oferite (de la cele office, de retail, culturale, educaționale, până la cele de utilitate publică, divertisment și parcuri extinse), dar și prin prisma complexității, care decurge din procesul de ecologizare a terenului contaminat și din integrarea proiectului în țesătura urbană, realizarea proiectului presupune o colaborare extinsă cu toate instituțiile implicate în implementarea strategiei de dezvoltare urbană. În acest sens, grupul IULIUS este pregătit să contribuie cu resurse și expertiză pentru găsirea celor mai bune soluții de conectivitate pentru oraș, optimizarea traficului și a mobilității, astfel încât dezvoltarea urbană să fie una coerentă și integrată.

După ce am parcurs un demers riguros și îndelungat de cercetare, cu studii tehnice de specialitate, analize și întâlniri de lucru multidisciplinare, am ajuns în punctul în care vom putea prezenta, în foarte scurt timp, o viziune de masterplan pe care o propunem pentru proiect. În acest demers am reușit să atragem alături de noi unul dintre cele mai mari birouri mondiale de arhitectură, Foster + Partners, cu expertiză și experiență în conceperea unor proiecte majore în orașe-cheie din întreaga lume, care au fost integrate în țesutul urban, prin aplicarea unor principii de mobilitate și conectivitate sustenabile, eficiente și durabile.

Investiția IULIUS se va desfășura pe 38 de hectare și face parte dintr-un areal mai mare, de 420 de hectare, pentru care administrația locală are deja în desfășurare planuri privind regenerarea sa, fiind o zonă cu potențial de dezvoltare pentru oraș, dar și cu provocări majore. Principalele provocări țin de ecologizarea zonei, dat fiind istoricul activității anterioare, de depozitare a produselor petroliere, și partea de conectivitate, cele 420 de hectare fiind înconjurate de infrastructură feroviară și având doar 4 căi de acces.

Demersul de ecologizare a fost asumat de compania IULIUS, financiar și logistic. Etapele necesare pentru implementare sunt în desfășurare, fiind creată inclusiv infrastructura de specialitate în cadrul instituțiilor abilitate, astfel încât să poată fi susținute și alte demersuri la nivel național. Va fi cel mai mare teren pentru care se realizează bioremediarea, cu tehnologii inovative și sustenabile, un proces care susține și obiectivele Constanței de tranziție la neutralitate climatică.

Așa cum am menționat deja, compania noastră vizează o investiție pe o suprafață de 38 de hectare, care este cuprinsă într-un areal de 420 de hectare pentru administrația locală a demarat procedurile privind regenerarea urbană, iar conectivitatea zonei este un obiectiv major comun. În acest context, conceperea masterplanului, cu atât mai mult cu cât este realizată de echipe de specialiști din toate domeniile, naționali și internaționali, reprezintă o oportunitate de a avea o strategie integrată și aliniată la obiectivele pe termen lung cuprinse în direcțiile de dezvoltare ale orașului: reintegrarea zonei de 420 de hectare cu orașul, fluidizarea traficului, reducerea impactului transportului feroviar de marfă din oraș, accesibilitatea pietonală și velo, conectarea cu portul comercial.

Investițiile și funcțiunile publice care vor fi stabilite de administrația și comunitatea locală pentru deschiderea zonei către oraș și nu numai vor deservi întreg arealul de 420 de hectare, o suprafață deținută de multiple entități private și publice, și vor avea impact la nivelul orașului. Compania IULIUS are drepturi de dezvoltare pe 38 de hectare din acest areal și este dispusă să contribuie cotă parte la finanțarea investițiilor de utilitate publică, așa cum a făcut și face în toate proiectele de regenerare urbană realizate în orașele magnet ale României. Este prematur să știm valoarea contribuției în acest stadiu de propunere al proiectului, aceasta urmând a fi stabilită în urma soluțiilor decise de administrație și comunitate.

Scenariul care presupune o eventuală reintegrare a gării tot în zona centrală este o concluzie care a reieșit ca fiind printre cele optime din analiza specialiștilor care au avut misiunea de a identifica soluții pentru a asigura integrarea zonei în oraș, o scurtare a tronsonului feroviar și o diminuare a blocajului creat de acesta, favorizând transportul pietonal, velo, cel public și o conectivitate eficientă. În acest moment, reintegrarea gării, însă tot în zona centrală, reprezintă o propunere a echipelor multidisciplinare de specialiști, care are nevoie de o analiză riguroasă din partea administrației centrale și locale, cărora le aparține și decizia de oportunitate privind implementarea.

Din păcate, în spațiul public au apărut și informații eronate, printre care un scenariu de mutare a gării în afara orașului. Este de competența instituțiilor publice responsabile să lămurească acest aspect, însă discuțiile din care am făcut noi parte au analizat doar soluția relocării într-o zonă proximă celei deja existente, cu obiectivul de a obține o mai mare conectivitate a transportului și mobilității locale. Implicarea noastră a fost cea de a ne folosi resursele pentru a atrage experți care au gestionat proiecte complexe de mobilitate și restructurare urbană, cu scopul de a identifica soluții pentru conectivitatea întregului areal de 420 de hectare, vizat de demersurile administrației, și nu doar pentru cele 38 de hectare pe care dezvoltăm. Decizia privind strategia adoptată pentru oraș și oportunitatea implementării aparține autorităților locale și centrale și instituțiilor abilitate, iar compania IULIUS se va alinia acesteia.

Subliniem faptul că, în dezvoltarea acestor soluții, echipele mixte de specialiști au preluat din ideile și direcțiile existente deja privind reconversia și regenerarea zonei, reieșite din multiple studii și din strategiile realizate atât de către administrațiile publice, cât și ale altor entități, cum ar fi Banca Mondială, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, care au și lansat, în 2022, un Ghid de valorificare și regenerare durabilă a activelor urbane ale Căilor Ferate Române, ca parte a procesului de elaborare a Politicii Urbane a României. Este o preocupare la nivel global cea de a revalorifica potențialul urban existent, odată cu optimizarea transportului pietonal, alternativ și public, rămas în multe cazuri subdimensionat și în urma dezvoltării, iar acolo unde s-au implementat astfel de demersuri privind mobilitatea durabilă, rezultatele sunt în favoarea comunității și a unei dezvoltări urbane coerente și integrate.

Grupul IULIUS a acționat mereu în baza consultării comunității locale, iar proiectul de la Constanța va avea aceleași repere de transparență, profesionalism și dezvoltare gândită în beneficiul orașului și al oamenilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.