Cea mai mare problemă a constructorilor autostrăzii Piteşti-Sibiu: Sătenii nu vor să muncească pentru salarii de 1000 de euro / ”Te bagă la lopată. Îți rupi sănătatea și ajungi la spitale” – presă

tarani la birt, sateni Sursa Foto: argestulonline.ro

Cea mai mare problemă cu care se confruntă constructorii a două loturi din autostrada Piteşti-Sibiu e forţa de muncă. Lipsa ei, mai precis. Localnicilor li se par prea mici salariile de la 1.000 de euro lunar în sus, relatează argeșulonline.ro

Pe loturile cele mai grele ale autostrăzii (Tigveni-Cornetu şi Cornetu-Boiţa), antreprenorii au mari probleme în a găsi localnici dispuşi să muncească.

Pe lotul Tigveni-Cornetu, 37,4 km, lucrează concernul italian WeBuild (Astaldi). Pe Cornetu-Boiţa, 31,33 km, poate cel mai greu al autostrăzii, turcii de la Mapa Cengiz. Ambii antreprenori caută forţă de muncă pe plan local, dar nu prea găsesc.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România încă este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansambluri de cazare”, a declarat Adrian Bodoc, manager de proiect la WeBuild, într-un clip video postat de CNAIR.

Salarii pornind de la aproape 1.000 de euro lunar, refuzate de săteni

Atât constructorul italian, cât şi cel turc oferă salarii bune şi foarte bune celor doritori să lucreze la autostradă. E vorba de 4.500-5000 de lei net pentru un muncitor necalificat. Salariul pentru unul calificat e mult mai mari. Minimum 8.000 de lei pe lună pentru un fierar-betonist, buldozerist sau excavatorist.

Plus alte avantaje: ore suplimentare plătite mai bine, cazare gratuită, tichete de masă etc.

Nici aceste sume nu sunt, însă, prea tentante pentru localnicii din satele pe unde va trece autostrada. Majoritatea preferă ajutoarele sociale. Cu venitul minim garantat, plus alocaţii copii, ajutor de încălzire şi altele, se poate lua lejer 2.000 de lei stând acasă.

E mai bine la birt decât la muncă

„… te bagă la lopată. La banii pe care îi dau ăștia (WeBuild – n.r.) îți rupi sănătatea și ajungi la spitale”, a reprodus publicaţia Râmnicu-Vâlcea Week discuţia cu un sătean din Argeş.

„E puțin pentru câtă muncă e… Să mai crească salariul și mă mai gândesc”, zicea un altul.

Primarul unei comune argeşene cu care am discutat, azi, la telefon, cunoaşte bine situaţia. „Chiar am vorbit cu cineva de la Astaldi (WeBuild- n.r.), au mare nevoie de oameni. Da’ ai noştri nu vor să lucreze la ei. E prea puţini bani. N-am ce să le fac”, ne-a declarat primarul.

Asta după ce ne-a rugat să nu cumva să-l nominalizăm: „Nu vreau să mi-i sui pe toţi ăştia în cap acu’, în prag de alegeri”, a explicat primarul.

În aceste condiţii, singura soluţie viabilă pentru cei de la WeBuild este, potrivit inginerului Adrian Bodoc, aducerea de muncitori străini. Probabil, vor fi aduşi din India, Bangladesh, Pakistan, Sri Lanka sau Nepal. Ţări în care un salariu pornind de la 1.000 de euro lunar în sus e mană cerească.

Citește integral pe argeșulonline.ro

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Au dreptate. Firmele nu respecta protectia muncii iar spagile medicale pentru discopatii sau hernii de disc sunt de zeci de mii de euro pe langa faptul ca raman handicapati pe viata iar famiile pe drumuri.

  2. Din păcate acesta situație este de fapt un foarte puternic avertisment pt guvernul romanesc, ar trebui sa se uite foarte atent la situația asta.de aici vor venii viitoarele proteste din viitorul imediat al României, generat de lipsa forței de munca, aceasta generând plăti mai mici la șomaj, la pensii, taxe mai puține colectate , taxe locale mai puține. Mai devreme sau mai târziu acești oameni o sa moara. Pb e ce pui in loc pt ca economia sa re rostogolească înainte. Dar daca e un război? oamenii vor rămâne si mai putini… Ce pui in loc? De unde aduci forța de munca, in ce condiții? Ce le oferi oamenilor sa te aleagă pe tine ca si tara? Ce oferă Romania sa oprească migrarea, dar ce oferă Romania emigranților sa vin la munca aici, dar sa rămână?

  3. Pretul este in primul si primul rand un semnal, iti spune ceva, daca cu pretul pe munca de 4000 lei net nu gasesti inseamna ca munca pe santier departre de familie, confort, etc cost amai mult decat cred “managerii” lu’ peste praji.
    Singura solutie a unei conduceri incompetente (ce sa se streseze ei pentru altii) fiind forta de munca ieftina din lumea a 3-a. Nu mai bine aducem si management (sefi) mai ieftini din lumea a 3-a, nu de alta dar ei sunt atat de incompetenti incat ei nu pot concepe o activitate economica dect cu muncitori multi si prosti de ce sa nu aducem si magement ieftin, vedem ce iese.
    ps: nicio tara nu s-a dezvoltat cu valoarea adaugata mica (ie muncitori “ieftini” din lumea a 3-a)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.