Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia, a anunţat joi că a decis să avanseze cu câteva săptămâni data la care angajaţii vor beneficia de trei săptămâni de vacanţă de vară, din cauza lipsei de componente, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Industria auto din Rusia a fost afectată puternic de sancţiunile occidentale impuse Moscovei după debutul invaziei din Ucraina, în condiţiile în care anterior se baza pe investiţiile, componentele şi parteneriatele încheiate cu constructorii occidentali.

Avtovaz a precizat că lucrează la înfiinţarea unor noi coridoare logistice, adăugând că anul trecut a identificat modalităţi prin care să înlocuiască peste 200 de componente de automobile pe care unele ţări refuză să le exporte Rusiei.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Cu toate acestea, în primăvara lui 2023, mai mulţi furnizori de componente au înştiinţat Avtovaz că vor pune capăt livrărilor şi vor încălca acordurile existente privind menţinerea livrărilor în 2023”, a informat constructorul rus într-un comunicat de presă. “Din cauza acestui lucru, producţia de vehicule complete nu va mai fi posibilă începând din a doua jumătate a lunii mai 2023”, a adăugat Avtovaz.

În consecinţă, cele trei săptâmâni de vacanţă estivală de care beneficiază salariaţii Avtovaz, şi care conform calendarului anterior urmau să înceapă în data de 24 iulie, vor fi efectuate în perioada 29 mai – 19 iunie, ceea ce va da Avtovaz mai mult timp pentru a-şi reface stocurile de componente.

Anterior, Avtovaz a anunţat că în 2023 intenţionează să producă peste 400.000 de vehicule, ceea ce ar fi dublu faţă de cele 188.645 de vechiule pe care le-a vândut în 2022. Împreună, toate uzinele de automobile din Rusia au produs anul trecut doar 450.000 de autoturisme, cel mai mic număr de la prăbuşirea URSS.

În luna mai 2022, grupul francez Renault a decis să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare din Moscova în schimbul unei sume simbolice de o rublă. Ulterior, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti, însă fără anumite caracteristici care depind de componentele importate. Tot la finele anului trecut a fost reluată producţia automobilelor Moskvich la fosta uzină Renault din apropiere de Moscova.