Cel mai mare sindicat din Germania, care face parte din consiliul de supraveghere al Volkswagen, a declarat joi că nu va lăsa nicio piatră neîntoarsă pentru a găsi alternative la amenințările constructorului auto de a închide fabrici, o săptămână de patru zile fiind una dintre opțiuni, scrie Reuters.
Acordul privind securitatea locurilor de muncă pus în aplicare în 1994 a fost conceput special pentru a ajuta producătorul auto să treacă prin situații dificile și nu ar trebui aruncat peste bord în vremuri dificile, a declarat Thorsten Groeger, șeful IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde se află sediul Volkswagen.
Totuși, sindicatul a declarat că este imposibil să prezinte propuneri detaliate fără mai multe informații cu privire la soluțiile propuse de companie, a declarat Christiane Benner, președintele IG Metall la nivel național.
„Avem nevoie de idei avangardiste despre unde poate fi găsit potențialul”, a spus ea. „VW a mai supraviețuit situațiilor dificile”.
Conducerea Volkswagen s-a întâlnit miercuri cu angajaţii, subliniind necesitatea de a-şi asuma ”responsabilitatea comună” în încercarea de a schimba situaţia la gigantul auto german afectat de criză, transmite CNBC, conform News.ro.
Confruntarea a avut loc la scurt timp după ce producătorul de automobile a semnalat că nu mai poate exclude închiderea fabricilor din ţara sa natală, Germania, o măsură care era considerată anterior exclusă.
Volkswagen a anunțat luni comitetului său de întreprindere planurile de închidere a două fabrici germane – una de automobile și una de componente -, provocând furia reprezentanților personalului și a politicienilor. Lucrătorii au protestat împotriva deciziei în timp ce se adunau la Wolfsburg pentru a asculta declarațiile conducerii.
Planurile de închidere reprezintă o problemă semnificativă pentru cancelarul german, Olaf Scholz, a cărui coaliție de guvernare se află sub o presiune severă după ce a pierdut alegerile din landul Thuringia din est în fața Alternative für Deutschland. A fost prima dată când un partid de extremă-dreapta a câștigat alegerile într-un stat din perioada nazistă.
În 2023, Volkswagen a fost pe locul al doilea după Toyota din Japonia în ceea ce privește vânzările de vehicule. Mai mult decât orice altă companie, VW este emblematică pentru puternica industrie auto din Germania, care a fost una dintre forțele care au făcut din această țară inima industrială a Europei. VW are 300.000 de angajați în Germania, dintr-o forță de muncă globală de 650.000.
Cu toate acestea, Volkswagen și alți rivali europeni au adoptat cu întârziere mașinile electrice, ceea ce i-a dezavantajat, deoarece rivalii din China vizează Europa pentru a-și vinde modelele mai ieftine.
Arno Antlitz, directorul financiar al Grupului Volkswagen, a declarat că producătorul auto are la dispoziție „un an, poate doi ani, pentru a redresa situația”. Sindicatul IG Metall nu a exclus grevele și a declarat că nu vede niciun motiv pentru a reduce cererile salariale în cadrul negocierilor planificate.