Noile date Shopify-Gallup au arătat că mai mult de unul din cinci proprietari de afaceri au început anterior o afacere care nu a avut succes, în timp ce 40% dintre respondenți au declarat că riscurile financiare personale au fost unul dintre cele mai mari obstacole în calea înființării unei afaceri, scrie INC.com. Gestionarea timpului a fost menționată ca o altă provocare semnificativă cu care se confruntă fondatorii.
Sondajul a fost realizat în luna mai a acestui an pe un eșantion de aproape 47 000 de adulți americani. Aproximativ 38% dintre proprietarii de afaceri au declarat că principalul motiv pentru care au înființat o afacere a fost acela de a deveni propriul șef; pe locul al doilea a fost oportunitatea de a câștiga mai mulți bani, iar pe locul al treilea a fost programul de lucru flexibil.
Harley Finkelstein, președintele platformei de comerț electronic Shopify, a dat câteva sfaturi despre cum pot antreprenorii să navigheze printre cele mai mari provocări atunci când înființează un business.
Confruntarea cu eșecul
Sondajul a constatat că patru din 10 dintre cei care s-au confruntat cu mai multe eșecuri atunci când și-au înființat afaceri, ceea ce subliniază rezistența și determinarea predominante în rândul antreprenorilor. Dar Finkelstein spune că eșecul poate fi unul dintre cele mai bune daruri.
„Cred cu adevărat că eșecul este descoperirea cu succes a ceva care nu a funcționat”, spune el. „Ceea ce contează nu este faptul că eșuezi, ci faptul că te bazezi pe acel eșec și îl folosești pentru a construi următoarea idee.”
Pentru a depăși eșecul, Finkelstein spune că este important să „nu pierzi niciodată din vedere motivul din spatele călătoriei tale antreprenoriale, deoarece acesta va fi ceea ce te va împinge să treci peste cele mai dificile momente și te va ajuta să îți dai seama ce urmează dacă eșuezi.”
El adaugă că reziliența este o abilitate pe care o înveți. „Reziliența se construiește ca răspuns la greutăți, așa că, mai degrabă decât să vedeți un business nereușit ca pe un eșec, priviți-o ca pe o lecție despre cum să vă îmbunătățiți data viitoare”, spune el.”
Finkelstein spune că eșecul nu ar trebui privit ca un indiciu că o idee este proastă – în schimb, el spune că eșecul ar trebui luat ca o experiență de învățare care vă poate ghida pentru a vă îmbunătăți data viitoare. Acest lucru, spune el, vă va da motivația de a o lua de la capăt.
Găsirea unui mentor
Începutul primei afaceri este unul destul de complicat. Fără un cadru de unde să înceapă, fondatorii s-ar putea lupta cu probleme pe care nu le-au întâlnit niciodată – cum ar fi atragerea de capital sau gestionarea potrivită a timpului.
Finklestein spune că fondatorii pot căuta să găsească mentori care au ajuns atât la apogeul profesiei lor, obținând distincții solide și ani de experiență, cât și la mentori la început de drum, care pot avea o viziune importantă asupra nișei afacerilor.
Gestionarea timpului
Pentru a ține evidența timpului său, Finkelstein își notează toate aspectele vieții sale în calendar. Acest lucru implică întâlniri zilnice până la plimbări cu soția sa, pentru a-l ajuta să echilibreze ceea ce este important pentru el din punct de vedere personal și profesional.
„Organizându-mi viața în acest fel, reușesc să îmi concentrez timpul și energia asupra celor mai importante lucruri”, spune el.
Atragerea de capital
Finkelstein spune că unul dintre cele mai mari riscuri la demararea unei afaceri a fost, dintotdeauna, atragerea de capital. Dar, adaugă el, acum este mai ușor ca niciodată să îl obții datorită instrumentelor disponibile online. De exemplu, fondatorii pot solicita împrumuturi pentru întreprinderi mici, pot apela la crowdfunding.
„Elaborarea unui plan de afaceri pentru a înțelege investiția financiară specifică și apoi identificarea resurselor care să ajute la reducerea acestor costuri este cea mai bună modalitate de a ajuta la parcurgerea acestui obstacol”, spune el.