Pentru ca o companie să obțină un randament al investiției (ROI) din investițiile în inteligență artificială, este necesară o strategie pragmatică, bazată pe trei piloni interconectați: augmentarea umană, integrarea perfectă între aplicații, date și AI și evoluția treptată către autonomia asistenților AI, a declarat Muhammad Alam, membru în consiliul de administrație al companiei, responsabil cu departamentul SAP Product & Engineering. El a făcut afirmația la evenimentul SAP TechEd, organizat la Berlin, la care publicația Economedia a fost invitată.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit reprezentantului companiei, accentul inițial trebuie pus pe augmentarea oamenilor, nu pe înlocuirea lor cu AI. Inteligența artificială ar trebui implementată ca un asistent pentru a face angajații existenți – cum ar fi funcționarii de facturare sau personalul de planificare – mai inteligenți, mai rapizi și mai eficienți.
„AI este aici, într-o primă fază, să-i facă pe oameni mai inteligenți, mai eficienți și mai productivi”, a spus Alam.
Această abordare creează încrederea necesară. Companiile ar trebui să înceapă cu un „om în buclă”, permițând angajaților să valideze recomandările generate de AI. Acest lucru asigură că organizația realizează valoare prin creșterea productivității individuale înainte de a trece la procese automatizate.
La următorul pas trebuie realizată o integrare perfectă între aplicații, date și AI, potrivit lui Alam. Valoarea reală este atinsă atunci când inteligența artificială este încorporată direct în aplicații, iar datele sunt armonizate în întreaga suită de afaceri (de exemplu, finanțe, lanț de aprovizionare). Această integrare este crucială pentru a oferi contextul de afaceri necesar ca AI să poată lua măsuri semnificative, a explicat reprezentantul SAP.
Urmează, în a treia etapă, evoluția treptată către autonomie. Odată ce asistentul AI a reușit să eficientizeze dramatic un rol și s-a stabilit încrederea în el, compania poate trece treptat la execuția autonomă. Acest lucru începe prin automatizarea unei părți a unei funcții (de exemplu, facturarea autonomă) și apoi se extinde la autonomia interfuncțională, în care agenții AI coordonează procese complexe.
„Apoi treci la execuția autonomă, astfel încât să poți spune: «Hei, acum că am încredere. Am făcut acest rol cu 20% mai eficient, cu 40% mai eficient, cu 60% mai eficient. Lasă-mă să-l rulez în mod autonom»”, a afirmat Alam.
În cele din urmă, rolul AI este de a crește randamentul organizațional, permițând forței de muncă să obțină rezultate mult mai bune și să susțină creșterea, mai degrabă decât să conducă pur și simplu la reducerea numărului de angajați, a conchis Muhammad Alam.
SAP TechEd este principala conferință tehnică anuală a SAP, axată pe dezvoltatori și profesioniști IT. Evenimentul oferă cursuri practice, sesiuni aprofundate și discuții strategice despre inovațiile SAP, cum ar fi AI, SAP Business Technology Platform și soluțiile de dezvoltare/integrare. Scopul său este de a dota participanții cu abilitățile necesare pentru a construi, extinde și automatiza soluțiile SAP.

Muhammad Alam (stânga) la SAP TechEd 2025 (Sursa foto: Economedia)