În perioada 7-13 aprilie, Faber participă la Alcova 2025, una dintre cele mai apreciate platforme din Fuorisalone, în cadrul Milan Design Week – cel mai mare eveniment de design din lume. Timișorenii vor prezenta „Design Signals Snapshot”, o expoziție care evidențiază intersecția dintre design, industrie și tehnologie, explorând patrimoniul industrial unic al Timișoarei.
„Suntem bucuroși și onorați că Alcova Milano ne-a invitat să participăm la expoziția lor de anul acesta de la Milan Design Week. Practic, prezentăm întregul nostru demers din ultimii doi ani, respectiv am făcut o selecție cu lucrările care au fost expuse la Timișoara în 2023 și 2024. Ne prezentăm în fața a peste 90.000 de vizitatori, acesta fiind numărul estimat de participanți la Alcova, și în fața unui număr foarte mare de jurnaliști din toată lumea. Este o ocazie foarte bună pentru noi să vorbim nu doar despre design, ci și despre Timișoara și despre proiectul pe care îl desfășurăm la Faber. Milano Design Week include mai multe evenimente, iar noi suntem invitați de Alcova, care are patru locații. Expoziția noastră va fi prezentată la Villa Bagatti Valsecchi și va fi vizitabilă între 7 și 13 aprilie”, a declarat Oana Simionescu, co-fondator și director Faber.
Proiectul „Design Signals” pornește de la economia Timișoarei, mai exact de la industria timișoreană.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Design Signals” a început în 2023 cu o cercetare amplă despre economia Timișoarei, coordonată de Norbert Petrovici de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Programul cultural este structurat pe patru capitole: industria automotive (2023), industria textilă (2024), industria chimică (2025) și industria alimentară (2026).
„Ne-am uitat la modul în care este structurată economia Timișoarei și la impactul pe care industria îl are asupra orașului din mai multe puncte de vedere. Am analizat ce se fabrică astăzi în Timișoara, care sunt conexiunile fabricilor timișorene cu restul lumii, care este impactul lor asupra cifrei de afaceri a orașului, al forței de muncă, al migrației etc. Apoi, am mers în fabrici pentru a le cunoaște direct. Am început cu industria automotive – cea mai puternică și distinctivă pentru Timișoara. Apoi, am explorat industria textilă, care a fost cândva foarte puternică. Ne așteptam să fie aproape inexistentă, dar am descoperit că este încă activă și s-a diversificat foarte mult, în special către industria automotive, producând componente conexe. Anul acesta lucrăm la industria chimică, am început deja cercetarea, iar anul viitor vom explora industria agroalimentară”, a mai spus Oana Simionescu.

Dincolo de cercetarea economică și urbană, există și o componentă de cercetare în design, prin care se caută potențialul designului contemporan și designerii interesați să spună povestea industriei timișorene.
La expoziția de la Milano, Faber va prezenta fragmente din expozițiile din 2023 și 2024, legate de industria automotive și industria textilă.

„Vom duce în Italia mașina ”Sintia”, creată de Flora Lechner, designer din Austria, și Cristina Stângaciu de la Universitatea Politehnica din Timișoara. Apoi, vom expune candelabrul realizat de Theophile Blandet. Din industria textilă, vom prezenta lucrarea Laviniei Ghimbășan, care a studiat ce se întâmplă în prezent cu lâna în România. De asemenea, vom include un eseu fotografic despre fabricile din industria textilă.
Avem camera principală a spațiului expozițional și este o provocare destul de mare să aranjăm toate obiectele în mod armonios”, a mai spus Oana Simionescu.
