Centura Arad Est a ajuns la un stadiu de peste 48%, iar lucrarea trebuie finalizată în luna ianuarie 2025

Centura Arad Est Sursa foto: Facebook/DRDP Timișoara

La finele lunii mai, stadiul lucrărilor la Varianta de Ocolire Arad Est a fost de 48,4%, anunță DRDP Timişoara. Pe șantier au fost mobilizate, în ultima săptămână, 165 de persoane, inclusiv personalul TESA, și peste 100 de utilaje și echipamente.

DRDP Timișoare mai precizează că în această perioadă au continuat lucrările la drum (realizare decopertă, umpluturi terasamente, stabilizare teren fundare cu lianți hidraulici, execuție șanțuri, profilare taluz, realizare strat de formă și fundație din balast etc.), la podețe, relocare utilități, la suprastructura pasajului peste calea ferată, ajuns la un stadiu de 76%, și la podul peste râul Mureș, ajuns la un stadiu de 54%.  Termenul de finalizare al contractului este ianuarie 2025.

Lucrările la acest drum au început în toamna anului trecut, antreprenorul fiind PORR Construct.

„După realizarea acestui segment de drum, Aradul va deveni primul municipiu reşedinţă de judeţ care are un inel de centură complet”, afirma, la momentul deschiderii şantierului, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca.

Viitorul drum va asigura legătura între DN69 Arad-Timişoara şi DN7 Arad-Deva, dar şi racordarea la autostrada A1. Proiectul cuprinde un nou pod peste Mureş (la Fântânele) şi un pasaj peste calea ferată (la Vladimirescu), cinci sensuri giratorii, o pistă de biciclete de 7,2 km şi staţii pentru mijloace de transport în comun.

Contractul pentru proiectarea tehnică şi execuţia lucrării a fost semnat în octombrie 2022, în prezenţa premierului de atunci, Nicolae Ciucă, când a fost anunţată valoarea investiţiei – 308 milioane de lei.

La începutul acestui an, CNAIR a anunțat că a obținut o finanțare europeană de 268 milioane lei pentru construirea Centurii Arad Est, șosea cu o lungime de 11 kilometri care va închide inelul de centură între DN 7 și DN 69. Contractul a fost semnat cu PORR (Austria) pentru 308 milioane lei, iar Autorizația de Construire a fost emisă în octombrie 2023 cu o durată de 18 luni. Pe traseul de 11 kilometri vor fi construite un pod peste Mureș la Fântânele și un pasaj peste liniile CFR de la Vladimirescu. Potrivit CNAIR, stadiul fizic de execuție este de 25 %.

Comentarii

  1. Este foarte important pentru economia tarii ca și alte firme autohtone sa se dezvolte sa poată lua 2-3 proiecte de infrastructura fiecare. MT ar trebui sa tina cont de delicat când se poate sa le paseze proiecte: Coni, Precon, Erbasu, ARL trebuie ajutați sa capete personal și utilaje.
    Avem 2000km de construit + multe alte mii de reabilitat

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.