Procesul de atribuire a contractului pentru Varianta de Ocolire Reghin, proiect pe 12,7 km estimat la aproape 495 de milioane lei fără TVA, se desfășoară de peste doi ani într-un climat de controverse, cu multiple descalificări ale ofertanților și intervenții ale justiției, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După lansarea licitației în decembrie 2022, Primăria Reghin a eliminat succesiv majoritatea concurenților, lăsând în competiție inițial un singur ofertant, Dimex. Acțiunile primăriei au fost contestate de patru firme, iar instanțele au anulat de fiecare dată deciziile de descalificare, obligând la reevaluări repetate.
Conform sursei citate, licitația, lansată în decembrie 2022, a fost marcată de o serie de decizii controversate prin care primăria a încercat să elimine constant concurența, menținând în cursă un singur competitor.
Cronologia unei licitații blocate
- Aprilie 2023: Șase companii (Automagistral, Dimex, Strabag, Geiger, Frasinul și Far) depun oferte pentru proiectarea și execuția centurii de 12,7 kilometri, evaluată la 495 de milioane de lei.
- Decembrie 2023: Primăria Reghin descalifică cinci dintre cei șase ofertanți, lăsând în cursă doar firma Dimex.
- Martie-Mai 2024: Patru constructori contestă decizia. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel Târgu Mureș (CATM) le dau dreptate, obligând primăria să reevalueze ofertele.
- Iulie 2024 – Aprilie 2025: Primăria Reghin lansează încă două runde de evaluare, dar de fiecare dată îi descalifică pe toți competitorii, cu excepția favoritului. De fiecare dată, deciziile sunt anulate în instanță.
În 2025, situația s-a complicat din nou când multe firme au fost eliminate din motive tehnice și administrative identificate anterior ca nefondate. Primăria pare să ignore deciziile instanțelor, ceea ce a dus la noi contestații și la o dispută în continuă escaladare.

Asociația Pro Infrastructură susține că, în cea de-a patra rundă de evaluare, primăria a schimbat tactica. În loc să-i descalifice, ar fi depunctat ilegal pe unii dintre competitori pentru a-i plasa sub favoritul Dimex. Motivul invocat, garanția suplimentară pentru lucrări, este considerat de asociație ca fiind lipsit de fundament legal.
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția cu privire la potențiale acte de corupție sau incompetență, solicitând autorităților abilitate să investigheze cazul pentru a proteja interesul public. Până la finalizarea procesului, principalul perdant rămâne cetățeanul, care așteaptă de ani buni modernizarea infrastructurii locale.