Centura Timișoara Vest : CNAIR a primit cinci oferte la contractul pentru proiectare și execuție

Centura Timișoara Vest CNAIR Sursa foto: CNAIR

Cinci oferte au fost depuse la contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest, șosea cu profil de Drum Național cu patru benzi și o lungime de 14 km. Patru constructori din România și unul din Turcia au depus ofertele la contractul de aproape 1,7 miliarde, a transmis, miercuri, 15 mai, directorul CNAIR, Cristian Pistol :

,,Au fost depuse 5 oferte pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Vest (13,90 km) !

1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România)
2. Asocierea CONCELEX SRL (Lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Asociat 1) – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL (Asociat 2), AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL (Asociat 3) (România – Ucraina)
3. Asocierea SC Drumuri și Poduri Banat SRL (Lider) – SC Maxagro Center SRL (Asociat 1) – SC OPR Asfalt SRL (Asociat 2) – Obras Publicas y Regadios SA (Asociat 3) – SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (Asociat 4) – SC Autotehnorom SRL (Asociat 5) – SC CML SRL (Asociat 6) (România – Spania)
4. NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (Turcia)
5. Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România)
Varianta de Ocolire Timișoara Vest pornește din Centura existentă a acestui municipiu și face conexiunea cu Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (aflată acum în construcție). Contractul prevede inclusiv construcția a 10 lucrări de arta, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată și a 4 noduri rutiere:
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59 și Pasaj peste CF100 (aproximativ 750 m),
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN6 și CF133 (aproximativ 450 m),
– Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de namol (aproximativ 450 m),
– Nod rutier la intersecția cu DN 69 și Drumul national Centura Timișoara (DNCT),
– Nod rutier la intersectia cu DN 6,
– Nod rutier la intersecția cu DN 59,
– Nod rutier la intersecția cu Radiala NouădeVest (C30)” -Cristian Pistol.

Valoarea relativ mare se explică prin profilul de drum  2X2 benzi, cu spațiu median și acostament, viteză de proiectare de 120 km/h și mai ales cele 4 structuri importante: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale ocolitoarei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Astfel, cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59 Timișoara – Moravița și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega, potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Durata de execuție este de 24 de luni.

„Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest”, se desprinde din DNCT (existentă) are orientare spre sud-est, fiind în prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1,00 km, după care printr-o curbă cu rază mare schimbă orientarea traseului către sud. La km 3+380 traversează CF 218 Timișoara – Arad și la km 4+860 traversează atât DN 6 cât și CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflată în paralel cu drumul național. În continuare traseul se deșfasoară într-o zonă plată, la circa 600 m în paralel cu o linie electrică de 220kV, traversează pârâul Beregsău la km 7+795 al variantei și printr-un pasaj comun traversează în zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) și CF 100 Timișoara – Jimbolia aflată la circa 400 m sud față de drumul național după care varianta se îndreaptă spre Canalul Bega. La aproximativ 200 m după traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timișoara Sud. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km. Drumul este încadrat în clasă tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h, raza minimă în plan fiind de Rmin=1000,0 m. Datorită (sic !) constrângerilor legate de legătura cu Varianta ocolitoare Timișoara Sud și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.

Timișoara are o centură în zona de Nord (DN 6 – DN 69 și traseu paralel A1), iar UMB lucrează la Centura de Sud cu 25 km și o bandă/sens (DN 6 – canal Bega) și are termen iulie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: