CFR anunță un record de viteză pe calea ferată: 210 km/h, dar în poligonul de la Făurei. Trenurile noi de la Alstom care vin în iulie-august vor fi testate la Făurei

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Record de viteză CFR în poligonul de teste de la Făurei. O locomotivă de călători a atins joi, 8 iunie, viteza maximă de 210 km/h pe circuitul de teste de la Făurei (inelul feroviar din județele Buzău și Brăila), anunță CFR Infrastructură. Centrul de Testări feroviare a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h. În iulie-august, primul tren de la Alstom din comanda de 37 de unități va fi testat în poligonul recent reparat de la Făurei.

„CFR SA a desfășurat în perioada 2 mai – 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galați, lucrările de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km.), iar joi 8 iunie 2023 s-a efectuat cursa de probă cu 𝑜 𝑙𝑜𝑐𝑜𝑚𝑜𝑡𝑖𝑣ă 𝑑𝑒 𝑐ă𝑙ă𝑡𝑜𝑟𝑖, 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑎𝑡𝑖𝑛𝑠 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧ă 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚ă 𝑑𝑒 𝑐𝑖𝑟𝑐𝑢𝑙𝑎ț𝑖𝑒 𝑑𝑒 𝟮𝟭𝟬 𝙠𝙢/𝙝, un 𝑛𝑜𝑢 𝑟𝑒𝑐𝑜𝑟𝑑 𝑑𝑒 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧ă 𝑠𝑡𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡 𝑝𝑒 𝐼𝑛𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑀𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝐹ă𝑢𝑟𝑒𝑖, din cadrul Centrului de Testări Feroviare. Astfel, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, executate de specialiștii feroviari ai SRCF GALAȚI, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit 𝑢𝑛 𝑛𝑜𝑢 𝑟𝑒𝑐𝑜𝑟𝑑 𝑑𝑒 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧ă 𝑑𝑒 210 𝑘𝑚/h, 𝑝𝑒 𝑜 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑒 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑒 𝑓𝑒𝑟𝑎𝑡ă 𝑑𝑖𝑛 𝑅𝑜𝑚â𝑛𝑖𝑎!”, a transmis compania.

Viteza maximă a trenurilor de călători este de 160 km/h pe rețeaua feroviară din România. Această viteză se atinge doar pe o lungime de aproximativ 300 km, Magistrala București – Constanța și tronsoane modernizate de la Sighișoara la Arad – Curtici. Magistralele M 100 Craiova – Caransebeș – Arad și M 300 Cluj – Oradea se reabilitează tot pentru viteza maximă de 160 km/h.

Inelul Mare de la Făurei – caracteristici tehnice:
→ lungime 13,7 km
→ 6 podețe și 4 treceri la nivel
→ două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
→ lungimea aliniamentelor 1000 m și 950 m
 Inelul Mare de la Făurei – tipuri de încercări, probe și determinări:
→ determinarea caracteristicilor dinamice în circulație prin tensometrie electrică rezistivă la caroseria vehiculului
→ determinarea accelerațiilor orizontal-longitudinale și orizontal-transversale în vederea evaluării calității de mers a vehiculelor feroviare
→ determinarea drumurilor de frânare ale vehiculelor feroviare
→ determinarea nivelului de zgomot la interior și exterior în staționare și mișcare
→ determinarea forțelor orizontal-transversale la nivelul cutiilor de osie (forța H).

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Comentarii

  1. Asta cu recordul de viteza, este o mizerie. Sunt cca. 3 locomotive care au viteza asta de circulație, care sunt mai bătrâne decât mine, cu una dintre ele am fost la probe pe inel in 2018 și tot cu “recordul” de 210 am mers. E o grosolănie asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *