CFR caută soluţii pentru modernizarea liniei de tren Bucureşti – Mogoşoaia unde capacitatea este saturată. Lucrările ar permite o frecvenţă a „Trenului de Otopeni” de 30 de minute faţă de 40 de minute în prezent

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Compania CFR Infrastructură caută soluţii pentru a creşte capacitatea de circulaţie pe secţia de cale ferată Bucureşti Nord – Pajura – Mogoşoaia, rută cu „capacitate saturată” după deschiderea liniei care ajunge la Aeroportul Otopeni.

În aceste condiţii, compania are obligaţia, potrivit legii 202/2016 să prezinte un plan pentru îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie pe secţia Bucureşti – Otopeni, iar primul pas a fost chiar astăzi, prin lansarea licitaţiei pentru servicii de expertiză care să ofere soluţiile tehnice.

Articolul 47 defineşte infrastructura feroviară saturată:

„Infrastructura saturată

(1) În cazul în care, după coordonarea traselor solicitate şi după consultarea solicitanţilor, nu se pot satisface în mod adecvat cererile pentru capacităţi de infrastructură, administratorul infrastructurii declară imediat respectiva secţiune a infrastructurii ca fiind infrastructură saturată. O secţiune a infrastructurii se declară saturată şi în cazul în care se poate prevedea că va avea o capacitate insuficientă în viitorul apropiat.(2) În cazul în care infrastructura a fost declarată saturată, administratorul infrastructurii efectuează o analiză a capacităţii, conform prevederilor art. 50, dacă nu a fost deja introdus un plan de îmbunătăţire a capacităţii conform prevederilor art. 51.”

Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent. Zilnic, pe ruta Bucureşti – Otopeni, parte şi a Magistralei cu linie simplă spre Urziceni, circulă 72 de trenuri dus-întors, garniturile având rang inferior, Regio, deci trebuie să aştepte trecerea trenurilor cu prioritate InterRegio. De altfel, chiar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a promis în această vară că în Noul Mers al Trenurilor (2022) frecvenţa Săgeţilor Albastre (n.r. 62 automotoare din cele 72 ) va fi de aproximativ 30 de minute. Între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni primii 18 kilometri reprezintă linie dublă electrificată (până la Odăile), în timp ce ultimii trei kilometri linie simplă. Durata călătoriei este cuprinsă între 20 şi 25 de minute.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Descoperim Aerica!
    Facem cale ferata la otopeni fara studii de fezabilitate?
    Curtea de Ponturi ce zice de la descoperirea Americii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *