CFR Infrastructură a desemnat firma care va face proiectul tehnic pentru modernizarea Magistralei de tren Coşlariu – Cluj Napoca. Viteza trenurilor va creşte la 160 km/h

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Asocierea TPF Inginerie S.R.L. – S.C. I.S.C.P.F. S.A. – S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. a câştigat licitaţia pentru documentaţia tehnică necesară modernizării liniei de tren dintre Coşlariu şi Cluj Napoca, a anunţat astăzi, CFR Infrastructură. Tronsonul feroviar care asigură legătura dintre Cluj Napoca M 300 şi Coridorul IV (M 200 Curtici – Bucureşti) are o lungime de 99 de kilometri iar prin modernizare va creşte viteza de circulaţie la 160 de kilometri/oră pentru trenurile de călători respective 120 km/h. la cele de marfă, a precizat administratorul reţelei feroviare : ,,Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată COȘLARIU – CLUJ-NAPOCA, în lungime de aproximativ 99 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Asocierea câştigătoare a avut o ofertă de 42 de milioane lei, valoarea estimată de CFR Infrastructură fiind de 52 de milioane. Contractul va avea o durată de 23 de luni şi poate fi semnat dacă nu se depun contestaţii.

La licitaţia lansată în februarie au participat patru firme :

  1. Ofertant unic : CONSIS PROIECT,
  2. Asociere : TPF INGINERIE SRL (Leader),BAICONS IMPEX S.R.L.,I.S.P.C.F.,
  3. Asociere : YUKSEL PROJE A.S. (Leader),TEC-CUATRO,
  4. Asociere : EGIS ROMANIA S.A. (Leader),ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA,EGIS RAIL

De la Cluj Napoca la Oradea şi Episcopia Bihor linia de tren nu este electrificată dar se face un studiu de fezabilitate. Sunt trei proiecte majore pentru electrificare, a precizat CFR Infrastructură pentru Economedia :

Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 7.597 mil lei;

Craiova – Calafat studiul de fezabilitate a fost finalizat, proiectul fiind în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, iar valoarea investiției este de 3.025 mil lei;

București Nord – Giurgiu Nord – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 1.546 mil lei;

Constanța – Mangalia – etapa de elaborare a documentației și lansarea achiziției serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, cu o valoare estimată de 12,04 mil lei.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *