CFR Infrastructură anunță primele 20 de șantiere pentru reparații rapide la calea ferată cu bani din PNRR. Lucrările se fac pe 420 kilometri și costă aproape 2 miliarde lei

CFR Reparații rapide

Primele 20 de șantiere feroviare pentru reparații rapide de timp „Quick Wins” au fost deschise, lucrările pentru readucerea liniei la viteza proiectată, 120 km/h fiind începute pentru o lungime totală de 54 de kilometri din cei 410 deja contractați, a anunțat joi CFR Infrastructură. Sunt 119 contracte finanțate din PNRR cu o durată de execuție cuprinsă între 18 și 24 de luni și o valoare totală de 2 miliarde de lei.

„În perioada noiembrie 2022 – martie 2023, cele 8 regionale de cale ferată au semnat 119 contracte pentru lucrări de tip Quick Wins, în valoare totală de 1,93 MILIARDE lei, fără TVA, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 410,635 km CF de pe rețeaua feroviară publică, iar vineri, 19 mai 2023, SRCF Brașov semnează ultimele 4 contracte, în valoare totală de 51,21 milioane lei, fără TVA, din cadrul acestui program de lucrări, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 10,13 km CF. Lucrările de tip QUICK WINS au o durată contractuală cuprinsă între 18 și 24 de luni și se execută punctual pe anumite intervale de cale ferată, cea mai mare perioadă din cadrul contractelor fiind acordată pentru achiziția de către constructori a tuturor componentelor suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri, piatră spartă etc. Primele șantiere de tip QUICK WINS, operaționale pe secțiile de cale ferată SIMERIA – PETROȘANI, PITEȘTI – CRAIOVA, MĂRĂȘEȘTI – TECUCI NORD, APAHIDA – BAIA MARE, RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR și TEIUȘ – AIUD, vizează lucrări de suprastructură feroviară pe 54,25 km de cale ferată, montarea a 69 de aparate noi de cale, 3 bretele (realizează legătura între 2 linii paralele), 3 schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ) și dale elastice la 27 treceri la nivel cu calea ferată pe urrmătoarele 20 de intervale CF, unde viteza maximă de circulație va crește, funcție de configurația tehnică a traseului și parametrii tehnici ai liniei, până la 120 km/h”, arată CFR Infrastructură.

Vineri, 19 mai, CFR SA semnează ultimele 4 contracte pentru alți 10 kilometri și va ajunge la 123 de contracte și 420 de kilometri de cale ferată reparați.

Comentarii

  1. Întâmplator pe ici pe colo!
    De la Ploiesti la Buzau sau Buzau la Galati e varza.
    Mentiunea ca de la Buzau la Faurei e reparat jumătate din traseu pe un fir.
    Au abadonat reparatiile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *