CFR: Viteza trenurilor de călători creşte de la 140 km/h la 160 km/h între Sighişoara şi Mediaş, după modernizarea sistemului de semnalizare / Pe alţi 40 de kilometri între Blaj şi Mediaş semnalizarea nouă va fi funcţională până la sfârşitul anului

Magistrala Braşov Sighişoara

Viteza trenurilor de călători poate creşte de la 140 km/h la 160 km/h pe tronsonul Sighişoara – Mediaş de pe Magistrala feroviară Braşov – Curtici, după finalizarea lucrărilor de modernizare la instalaţia de semnalizare, a anunţat Compania CFR Infrastructură.

Practic, sistemul european de semnalizare ERTMS II este funcţional acum pe cei 40 de kilometri dintre Sighişoara şi Mediaş pe ambele fire de circulaţie, iar până la sfârşitul anului se pune în funcţiune noul sistem şi pe secţiunea Mediaş – Blaj, alţi 40 de kilometri.

„Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe segmentul feroviar Sighișoara – Daneș – Dumbrăveni – Mediaș (cca. 40 km) pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, inclusiv pe toate liniile din stațiile Daneș, Dumbrăveni și Mediaș, fiind de asemenea puse în funcție și cele 8 treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene”, a transmis CFR Infrastructură.

Pe lângă instalarea sistemului ERTMS II şi pe secţiunea Blaj – Mediaş, au fost modernizate şi cele 13 treceri la nivel cu linia de cale ferată, care sunt dotate cu bariere automate cu 4 cumpene.

Sursa CFR SA

Tot pe Magistrala feroviară Braşov – Curtici, dar între Braşov şi Sighişoara toate cele trei loturi sunt în programul de modernizare, cel mai dificil segment fiind tronsonul Apaţa- Caţa. Constructorii care modernizează secţiunea centrală a Magistralei de tren dintre Braşov şi Sighişoara au cumpărat cele patru „cârtiţe” (scuturile de foraj TBM) care vor săpa tunelurile de la Ormeniş şi Homorod, două tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri. Reabilitarea liniei de tren dintre Apaţa şi Caţa,  aproape 30 de kilometri în judeţul Braşov, din care 10 km. reprezintă linie nouă construită este cel mai complex şantier de infrastructură de transport de după Revoluţie, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură care a prezentat şantierul unde lucrează asocierea RailWorks (Aktor- Alstom-Arcada).

Se lucrează şi pe secţiunea Simeria – Arad, trenurile urmând să atingă viteza maximă, de 160 km/h. la sfârşitul anului viitor, detalii aici

Comentarii

  1. Povestea asta cu ERTMS dureaza de 15 ani deja si tot nefunctional este. Sa arunce dracu orice semnalizare si sa mearga la cale libera.

    Sau mai bine ne intrebam de ce se cumpara sina noua cu viteza max de 160km/h, cand puteau face direct pentru 250-350 ca-n Germania. Se baga, se lasa 5 ani, se arunca la fier vechi dupa aia si apoi vin alte contracte tot asa pentru “modernizare”. Tara de sclavi incompetenti am ajuns… la mana altora. 🙁

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *