Exporturile de maşini ale Chinei s-au redresat semnificativ în mai, iar livrările de vehicule electrice au fost mai mult decât duble, majoritatea ajungând în Europa, transmite platforma Bloomberg, citată de Agerpres.
Producătorii auto din China au livrat luna trecută autoturisme electrice în valoare de 1,2 miliarde de dolari, un avans de 122% faţă de mai 2021 şi aproape triplu faţă de nivelul din aprilie, când multe fabrici au fost închise din cauza restricţiilor.
În total au fost exportate în mai vehicule de pasageri în valoare de 2,8 miliarde de dolari, al patrulea cel mai ridicat nivel lunar din ultimii ani.
În timp ce pe piaţa chineză vânzările au scăzut în 11 din ultimele 12 luni, producătorii auto din China şi-au majorat livrările peste hotare, în primele cinci luni din acest an exporturile depăşind totalul din 2021.
Cea mai mare piaţă este Europa, unde în luna mai au ajuns aproape jumătate din livrări şi aproximativ trei sferturi din exporturile de vehicule electrice.
Actualul exces de capacitate de producţie al Chinei de vehicule electrice şi vânzările slabe pe plan intern înseamnă că în continuare ţara va fi un exportator major pe termen mediu, a apreciat Stephen Dyer, director în cadrul companiei de consultanţă AlixPartners.
China a reprezentat anul trecut aproape 60% din exporturile globale de vehicule electrice, iar tendinţa continuă în 2022, deşi noua fabrică Tesla din Europa ar putea încetini exporturile din China, a adăugat Dyer.
Tesla a livrat peste hotare peste 22.000 de maşini în luna mai, după ce a exportat doar 60 în martie şi niciuna în aprilie, când producţia a fost oprită în urma restricţiilor din Shanghai.
“Reluarea producţiei în Shanghai a avut o contribuţie semnificativă la exporturile de maşini”, afirma recent Cui Dongshu, secretar general al Asociaţiei Auto din China.
Exporturile de vehicule electrice au reprezentat 21% din totalul livrărilor, sprijinind redresarea marilor producători auto, cum ar fi Tesla şi SAIC Corp., ambele având sediul în Shanghai, a adăugat Dongshu.