Principalul producător de vehicule electrice din China, BYD, s-a angajat să colaboreze cu rivalul Tesla pentru a combate mașinile pe benzină, insistând în același timp că Beijingul este „mai deschis” decât Occidentul față de afacerile străine, scrie Financial Times.
„Inamicul nostru comun este mașina cu motor cu combustie internă. Trebuie să lucrăm împreună … pentru a schimba industria”, a declarat Stella Li, vicepreședinte executiv al BYD, într-un interviu acordat Financial Times.
În ciuda comentariilor sale, cei doi producători auto se luptă pentru a deveni cel mai mare grup de mașini electrice din lume. BYD vizează o creștere rapidă a vânzărilor de vehicule electrice avansate în Europa, cu mai multe oferte de produse decât compania americană. Tesla, la rândul său, a suferit un declin al vânzărilor în Europa, ca urmare a activismului politic în creștere al lui Elon Musk.
Vorbind la un showroom BYD din Londra, Li a declarat că China este dispusă să împărtășească tehnologii-cheie în domeniul vehiculelor electrice și al conducerii autonome cu companiile străine, în ciuda tensiunilor comerciale în creștere cu Bruxelles și Washington.
„[Guvernul] chinez este mai deschis, așa că poate există o mulțime de percepții greșite aici”, a spus ea.
Ea a adăugat că piața auto chineză a fost „patria inovației” și a îndemnat companiile străine să vină în China. „Guvernul vă va sprijini și va lucra cu dvs. pentru a permite realizarea oricărei tehnologii”, a spus ea.
Luna trecută, BYD a dezvăluit că funcțiile avansate de conducere inteligentă prin sistemul său de autoconducere „God’s Eye” vor deveni disponibile pentru clienți în majoritatea modelelor sale, fără costuri suplimentare.
Anunțul a stârnit îngrijorări la nivelul întregii industrii cu privire la scăderea veniturilor pentru astfel de tehnologii de asistență la condus, analiștii prezicând că întreaga piață va fi forțată să urmeze popularizarea funcțiilor de conducere inteligentă.
Grupul chinez, susținut de Warren Buffett, a făcut, de asemenea, incursiuni agresive pe piețele europene, având planuri de producție locală prin intermediul uzinelor sale din Ungaria și Turcia pentru a face față tarifelor mai mari ale UE împotriva importurilor de vehicule electrice fabricate în China. BYD a strâns, de asemenea, 5,6 miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni în Hong Kong pentru a contribui la expansiunea sa în străinătate, potrivit unui document depus marți.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Dar Bruxelles-ul dorește, de asemenea, ca întreprinderile chineze să transfere proprietatea intelectuală către întreprinderile europene în schimbul subvențiilor UE. Între timp, Beijingul, ca răspuns la creșterea protecționismului occidental, a semnalat că dorește ca întreprinderile chineze să limiteze unele activități avansate de producție în străinătate.
De asemenea, în ultimii ani, China a extins treptat controalele la export, de la limitarea materialelor pentru baterii, cum ar fi pământurile rare, la tehnologia și procesele care transformă pământurile rare rafinate în metale și magneți permanenți utilizați în vehiculele electrice.
Când a fost întrebată despre recentele evoluții politice din UE cu privire la schimbul de tehnologie, Li a spus că nu acordă atenție politicii, deoarece este vorba despre „termen scurt” și, în cele din urmă, consumatorii vor alege produsul cel mai bun.
Guvernul chinez și-a sprijinit promovarea în străinătate, iar toate inovațiile sale vor fi introduse pe piețele sale globale, inclusiv tehnologia de auto-conducere, a spus ea. „Pentru fiecare investiție pe care o avem în străinătate, guvernul [chinez] ne sprijină foarte mult”.
Li a declarat că BYD va oferi consumatorilor europeni și alte opțiuni decât vehiculele electrice – cum ar fi hibridul plug-in Seal U – ca urmare a declinului vânzărilor de vehicule electrice pe principalele piețe europene și a faptului că hibrizii nu sunt supuși tarifelor antisubvenții ale UE. De asemenea, BYD intenționează să lanseze marca sa premium Denza în cursul acestui an.
Cota de piață a BYD pentru automobilele electrice cu baterii în Europa de Vest, inclusiv Marea Britanie, a fost de 2% anul trecut, potrivit Schmidt Automotive Research.
Li a confirmat că BYD nu intenționează să introducă vehicule electrice în SUA, care anul trecut a impus o taxă vamală de 100% la importurile de vehicule electrice din China. Joi, președintele SUA, Donald Trump, a anunțat taxe vamale suplimentare pentru importurile din China și a confirmat planurile de a continua cu taxele pentru Mexic și Canada începând de săptămâna viitoare. Li a declarat că nu a fost luată nicio decizie cu privire la planurile BYD de a construi o fabrică în Mexic.
Ea a spus că nu este îngrijorată de o încetinire globală a tranziției la vehiculele electrice ca urmare a politicilor lui Trump. Referindu-se la trecerea de la vehiculele pe benzină în China, ea a spus: „De ce aleg oamenii în continuare EV? Pentru că este o mașină mai bună, mai inteligentă … și de o calitate superioară”.