Chinezii vor să cumpere fabricile din Germania pe care Volkswagen plănuia să le închidă (Reuters)

volkswagen bitfin.info sursa: Bitfin.info

Oficialii și producătorii auto chinezi sunt cu ochii pe fabricile germane care urmează să fie închise și sunt interesați în special de cele deținute de Volkswagen, a declarat pentru Reuters o persoană care cunoaște intențiile guvernului chinez.

Cumpărarea unei fabrici ar permite Chinei să își construiască o influență în prețioasa industrie auto din Germania, care găzduiește unele dintre cele mai vechi și mai prestigioase mărci auto, a declarat persoana respectivă.

Companiile chineze au investit într-o gamă largă de industrii în cea mai mare economie a Europei, de la telecomunicații la robotică, dar nu au înființat încă o fabrică tradițională de automobile, în ciuda faptului că Mercedes-Benz are doi mari acționari chinezi.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Orice astfel de mișcare ar putea marca cea mai sensibilă investiție politică a Chinei de până acum. VW a fost mult timp un simbol al puterii industriale a Germaniei, amenințată acum de o încetinire economică globală care afectează cererea și de tranziția greoaie către tehnologiile ecologice.

Construirea de mașini în Germania pentru vânzarea în Europa ar permite producătorilor chinezi de vehicule electrice să evite plata taxelor vamale ale UE pentru mașinile electrice importate din China și ar putea reprezenta o amenințare suplimentară la adresa competitivității producătorilor europeni.

În timp ce ofertele ar putea veni de la companii private, întreprinderi de stat sau societăți mixte cu jucători străini, autoritățile chineze își rezervă dreptul de a aproba anumite investiții în străinătate și este probabil să fie implicate în orice ofertă de la începutul procesului.

Deciziile de investiții ar depinde de poziția noului guvern german față de China, după alegerile din februarie, a declarat persoana respectivă.

Cele două economii au devenit profund interconectate în timpul celor 16 ani de guvernare ai Angelei Merkel, alimentate de investițiile și exporturile producătorilor germani de automobile către China.

Dar relațiile s-au răcit, deoarece actuala coaliție încearcă să reducă dependența de China. Ministrul de externe Annalena Baerbock l-a descris pe președintele Xi Jinping drept un „dictator”, iar China drept un rival.

O sursă din cadrul Ministerului de Externe al Germaniei a declarat că Beijingul a evoluat pentru a deveni un rival sistemic.

Volkswagen explorează utilizări alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrueck, în cadrul unei campanii de reducere a costurilor pentru a-și restrânge operațiunile din Germania. Cel mai mare producător de automobile din Europa, care deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda, a suferit o scădere a vânzărilor în fața concurenței crescute din partea companiilor chineze.

Directorii VW doreau să închidă mai multe uzine, dar s-au confruntat cu opoziția sindicatelor. Într-o înțelegere încheiată înainte de Crăciun, aceștia au convenit să înceteze producția în Dresda, o fabrică cu 340 de angajați care produce modelul electric ID.3, începând cu 2025, și în Osnabrueck, unde 2 300 de angajați produc modelul T-Roc Cabrio, începând cu 2027.
VW ar fi deschis să vândă fabrica din Osnabrueck unui cumpărător chinez, a declarat pentru Reuters o persoană familiarizată cu gândirea companiei.

„Ne-am angajat să găsim o utilizare continuă pentru amplasament. Scopul trebuie să fie o soluție viabilă care să ia în considerare interesele companiei și ale angajaților”, a declarat un purtător de cuvânt, refuzând să comenteze în mod specific speculațiile cu privire la o ofertă.

Companiile chineze sunt îngrijorate de modul în care ar fi primite de sindicatele germane, care dețin jumătate din locurile din consiliile consultative ale companiilor germane și care solicită garanții de anvergură privind amplasamentul și locurile de muncă, a declarat persoana familiarizată cu intențiile Chinei.

Stephan Soldanski, un reprezentant sindical din Osnabrueck, a declarat că lucrătorii de la uzină nu ar avea nimic împotrivă să producă pentru unul dintre partenerii de joint venture ai Volkswagen din China.

„Mi-aș putea imagina că am produce ceva pentru un joint venture din China …., dar sub sigla VW și în conformitate cu standardele VW. Aceasta este condiția cheie”, a spus el.

China încearcă să deschidă ușile

Un purtător de cuvânt al Ministerului chinez de Externe a declarat că firmelor care doresc să investească în Germania ar trebui să li se permită să facă acest lucru.

„China a introdus o serie de măsuri de deschidere pentru a crea noi oportunități de afaceri pentru companiile străine … Se speră că partea germană va menține, de asemenea, o minte deschisă și va oferi un mediu de afaceri echitabil, corect și nediscriminatoriu pentru ca firmele chineze să investească”, a declarat purtătorul de cuvânt într-o declarație pentru Reuters.

Sursa care cunoaște gândirea guvernului chinez, care a vorbit cu Reuters sub condiția anonimatului din cauza sensibilității problemei, a refuzat să numească anumiți potențiali investitori.

Întrebată cu privire la comentariile acestei persoane, Camera de Comerț a Chinei din Berlin a confirmat că investitorii chinezi sunt foarte interesați de sectorul auto din Germania, considerându-l o perspectivă strategică importantă de investiții pe termen lung.

Mulți producători chinezi de automobile consideră că convingerea consumatorilor exigenți din Germania este un indicator cheie al succesului, au adăugat aceștia.

Vânzarea fabricilor ar putea fi mai ieftină pentru VW decât închiderea uzinelor, a declarat un bancher familiarizat cu producătorul auto, adăugând că acestea ar putea obține între 100 și 300 de milioane de euro fiecare.

Volkswagen nu a comentat valoarea activelor.

Stephan Weil, premier al Saxoniei Inferioare și membru al consiliului de supraveghere al VW, a refuzat să comenteze.

Producătorii auto din China caută locații în Europa

Mulți producători auto chinezi caută locații pentru fabrici în Europa, a doua mare piață de vehicule electrice din lume, pentru a evita tarifele impuse de Comisia Europeană anul trecut pentru a contracara ceea ce aceasta a considerat a fi subvenții neloiale în China.

Majoritatea au ales până acum să construiască noi fabrici în țări cu costuri mai mici și cu sindicate mai slabe, cum ar fi BYD în Ungaria și Turcia. Leapmotor planifică producția cu Stellantis în Polonia, iar Chery Auto va începe să producă EV-uri în acest an într-o fabrică deținută anterior de Nissan în Spania.

Investitorii chinezi au analizat deja uzinele din Europa de Vest, potrivit unei surse separate familiarizate cu aceste discuții, inclusiv uzina Ford din Saarlouis, în Germania, și uzina Audi a Volkswagen din Bruxelles. Surse au declarat pentru Reuters în noiembrie că Leapmotor ia în considerare utilizarea unei fabrici din Germania pentru producția de vehicule electrice.

Chery a declarat pentru Reuters că analizează diferite opțiuni pentru producția în Europa și se așteaptă să ia o decizie în acest an.

Executivul său european de top a declarat pentru Reuters în octombrie anul trecut că, deși ar fi mai rapid să cumpere o fabrică existentă, o fabrică nouă ar permite Chery să construiască la cele mai recente standarde.

BYD a declarat pentru Reuters că are obiective europene pe termen lung care sunt în mare măsură independente de politica națională pe termen scurt.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.