Premierul Marcel Ciolacu a declarat, miercuri, că a “cumpăra româneşte” este cel mai autentic gest de patriotism economic şi va însemna “structura de rezistenţă” a tuturor programelor economice pe care actuala guvernare le va propune şi adopta, transmite Agerpres.
Şeful Executivului a participat la lansarea campaniei “Cumpără Româneşte”, proiect iniţiat şi susţinut de Partidul Social Democrat, eveniment organizat la compania Procema RWP SA din oraşul ilfovean Jilava.
“Ne aflăm în această hală a unei fabrici româneşti care produce elemente pentru structura de rezistenţă a şoselelor, clădirilor sau podurilor din România. Este cel mai potrivit loc pentru a lansa acest program prin care interconectăm mii de produse româneşti din satele şi oraşele ţării. Este un loc care ilustrează perfect efortul, priceperea, migala şi sacrificiile personale care se află în spatele produselor şi serviciilor fabricate astăzi în România. De aceea, în numele tuturor celor care au lucrat la acest proiect, lansăm astăzi campania ‘Cumpără Româneşte’. Şi, ca să fiu în ton cu locul unde ne aflăm, ‘Cumpără Româneşte’ va însemna structura de rezistenţă a tuturor programelor economice pe care le vom propune şi adopta în această guvernare”, a afirmat Ciolacu.
El a subliniat că “a cumpăra româneşte” înseamnă a ajuta firmele româneşti şi angajaţii lor.
“A cumpăra româneşte este cel mai autentic gest de patriotism economic. A cumpăra româneşte înseamnă a ajuta firmele româneşti şi angajaţii lor. Înseamnă a susţine antreprenorii locali să creeze locuri de muncă şi să producă un plus de prosperitate în comunitatea lor. Înseamnă o şansă ca România să se dezvolte prin productivism, să-şi majoreze exporturile şi să reducă masiv importurile. Este momentul să demonstrăm că suntem pe deplin conştienţi de valoarea muncii românilor, că ştim cu certitudine cât de gustoase şi sănătoase sunt produsele care folosesc reţete vechi, transmise din bătrâni, că suntem mândri de antreprenorii şi firmele locale care au construit branduri noi şi care luptă, de la egal la egal, cu corporaţii de miliarde de euro. Iar, cel mai simplu, dar şi cel mai eficient mod de a aprecia efortul, talentul, valoarea şi originalitatea este să transformăm un îndemn – ‘Cumpără româneşte’ – într-o stare de spirit la nivel naţional”, a subliniat liderul PSD.
Potrivit lui Ciolacu, elaborarea acestei campanii de promovare nu a fost uşoară, fiind necesare discuţii cu producători români din întreaga ţară.
“Echipele noastre au bătut ţara în lung şi în lat şi au adunat poveşti pline de semnificaţii. Eu am vizitat zeci de companii româneşti şi am văzut cu ochii mei ce au construit, dar şi cu ce probleme se confruntă. O parte dintre aceşti oameni minunaţi se află azi aici şi vă mulţumesc pentru asta. Sunt alături de noi oameni din industria de construcţii, pentru că avem nevoie nu doar de structurile de rezistenţă produse aici, avem nevoie şi de cărămizi, termopane sau betoane ca să putem construi româneşte! Sunt alături de noi oameni care produc brânză, cultivă usturoi sau coc pâine proaspătă şi bună. Cred că nu există produs alimentar în această ţară la care să nu putem concura cu oricine în lume. Şi, de aceea, trebuie să putem spune din toată inima: mănâncă româneşte! Avem aici oameni care au ridicat pensiuni în locuri de poveste sau au creat locuri de agrement care rivalizează cu alte locuri celebre în lume. Ei sunt cel mai bun exemplu că a sosit momentul ca familiile de români – în special cei cu copii – să redescopere frumuseţile acestei ţări. Le spun, aşadar, călătoreşte româneşte! Fiecare leu cheltuit în vacanţă în România va face minuni pentru această ţară”, a mai susţinut Marcel Ciolacu.
El a precizat că, începând de miercuri, pe site-ul campaniei, PSD susţine iniţiativele locale, produsele locale şi producătorii autohtoni.
“Îi invităm pe toţi producătorii români să ne scrie ca să putem înrola cât mai multe produse şi servicii româneşti în această campanie. Credinţa mea este că, foarte repede, “Cumpără Româneşte” va deveni alegerea naturală a fiecăruia dintre noi. Un gest reflex care va contribui, zilnic, la dezvoltarea acestei ţări”, a mai transmis Ciolacu.
În cadrul evenimentului, mai mulţi producători din diverse sectoare de activitate şi-au prezentat afacerile, alăturându-se astfel campaniei.