Recent, eMAG a lansat funcția de căutare cu ajutorul imaginilor, denumită eMAG Snap, iar circa 20% dintre produsele comandate de utilizatorii eMAG cu ajutorul căutării vizuale au fost descoperite mult mai ușor, spune Alexandru Constantinescu, product director discovery eMAG, pentru Economedia.ro.
Aceasta permite clienților să identifice produse de pe platforma care depășește 24 de milioane de articole, folosind doar o fotografie realizată direct din aplicația mobilă.
Tehnologia eMAG Snap se bazează pe algoritmi de recunoaștere vizuală și machine learning. Aceasta a fost dezvoltată integral în România de o echipă interdisciplinară formată din peste 20 de specialiști din departamentele eMag de dezvoltare de produs, dezvoltare software, machine learning, BI și UX. Cu ajutorul acesteia, utilizatorii pot găsi rapid produse pe baza unor detalii vizuale precum forma, textura, culoarea sau brandul, fără a fi necesară o descriere textuală detaliată.
„Oamenii apreciază posibilitatea de a identifica produsele dorite doar printr-o fotografie, mai ales atunci când nu au toate detaliile exacte despre produs. Simplitatea și rapiditatea întregului proces sporesc încrederea cumpărătorilor și facilitează luarea deciziilor de achiziție”, a declarat Alexandru Constantinescu, Product Director Discovery eMAG, pentru Economedia.
Concepută pentru a se adapta obiceiurilor de consum ale clienților care preferă soluții rapide și intuitive, funcția lansată în noiembrie, eMAG Snap, face parte din planul de investiții în tehnologie al companiei care a depășit 447 de milioane de lei în anul fiscal 2024.