Clienţii ING pot vedea pe ce site-uri şi în ce aplicaţii sunt salvate cardurile lor şi pot şterge comercianţii direct din Home’Bank, a anunţat banca, potrivit Agerpres.
“Pentru siguranţa online a clienţilor, ING a lansat o nouă funcţionalitate în Home’Bank: utilizatorii pot vedea pe ce site-uri şi în ce aplicaţii sunt salvate cardurile lor pentru plăţi ulterioare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, clienţii ING pot şterge token-ul asociat acelor comercianţi direct din Home’Bank”, se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, opţiunea este disponibilă doar pentru comercianţii care au optat pentru varianta de folosire a token-ului, care înlocuieşte datele reale ale cardului.
Token-ul reprezintă o serie de cifre care înlocuieşte numărul real al cardului în tranzacţiile online, pentru un nivel sporit de securitate. Ultimele 4 cifre ale token-ului pot fi vizualizate în Home’Bank, alături de numele comerciantului la care sunt salvate datele cardului.
“Prin noua funcţie din Home’Bank, clientul ING are control deplin: poate vizualiza comercianţii, token-ul şi poate şterge singur, oricând doreşte, token-ul asociat. Recomandăm tuturor clienţilor noştri să nu salveze cardurile la comercianţii în care nu au încredere şi dacă nu îşi propun să facă tranzacţii recurente cu ei. De asemenea, subliniem importanţa de a verifica periodic şi de a şterge token-urile comercianţilor dacă nu îşi mai doresc să efectueze viitoare plăţi. Totodată, dacă îşi şterg token-ul din Home’Bank, le recomandăm să îl şteargă şi de la comerciant”, a completat Bogdan Costea, Head of Information Security, ING Bank România.
În Home’Bank, în secţiunea “Produse”, aceştia trebuie să acceseze “Cardurile mele” şi să dea click pe cardul dorit. La detaliile cardului, clienţii ING vor putea vizualiza numele comercianţilor înregistraţi, token-urile şi opţiunea de ştergere a token-urilor asociate, oricând îşi doresc.
Anul trecut, ING a lansat funcţionalitatea SANB – Serviciul Afişare Nume Beneficiar, care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienţilor care efectuează plăţi online, pe lângă reducerea tranzacţiilor eronate, generate de introducerea greşită a beneficiarului (a contului IBAN). Mai exact, atunci când transferă bani din Home’Bank, clienţii ING văd exact numele beneficiarului plăţii şi se asigură că banii transferaţi se duc în contul care trebuie.