Rețeaua Clinicile Dentare Dr. Leahu, listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a încheiat primele șase luni ale acestui an cu un profit net de numai 62.000 lei, față de un plus de 4,8 milioane lei în primul semestru din 2021, deși cifra de afaceri a crescut cu 33,5%, arată raportul financiar publicat de companie.
Cifra de afaceri a rețelei a fost de 59,3 milioane de lei, cu 33,54% mai mult decât în primele șase luni ale anului 2021, când s-a ridicat la 44,4 milioane lei. În schimb, rezultatul net al primului semestru din 2022 a fost de 62.871 lei, față de 4.844.209 lei în primele șase luni din 2021.
Principala diferență a fost raportarea, anul trecut, a unui venit din imobilizari financiare de 6.110.000 lei, care anul acesta nu mai apare în raport. În schimb, în acest an au crescut o serie de cheltuieli ale companiei, precum cele cu materiile prime și mărfurile, cele cu personalul și alte cheltuieli de exploatare.
Compania transmite că 26.050 de pacienți unici s-au tratat în Clinicile Dentare Dr. Leahu în primul semestru al anului 2022, în creștere cu 84% față de perioada similară a anului trecut. În același timp, numărul clinicilor deschise a crescut cu 36% iar cel al cabinetelor cu 45%. În acest interval a fost inaugurată clinica din Brașov, cu opt cabinete, centru de radiologie și spațiu dedicate tratamentului copiiilor, în urma unei investiții totale de 650.000 de euro. De asemenea, în luna iunie a acestui an era în curs de amenajare clinica din București – Piața Alba Iulia, care s-a deschis ulterior pentru pacienți. Rețeaua Clinicile Dr. Leahu a ajuns să încorporeze 19 centre stomatologice în toată țara.
Compania susține că a comunicat o modificare importantă în modelul de business, mutând accentul de pe tratare pe prevenție și crescând, astfel, investițiile în resurse pentru tratarea cazurilor simple.
„Considerăm că menirea noastră în industria sănătății trebuie să se îndrepte, în primul rând, către asigurarea sănătății dentare pe termen lung pentru populație. Am pus pe primul plan investițiile în infrastructură și pentru a acomoda un număr mare de pacienți care să beneficieze de servicii de prevenție sau de tratamente necostisitoare, fiindcă, în urma campaniilor de informare și educare, ne așteptăm la un aflux de pacienți cu afecțiuni minore”, a declarat medicul Ionuț Leahu, fondatorul Rețelei.
Pentru acest obiectiv, echipa internă s-a extins cu 127 de specialiști.
Pe lângă dezvoltarea zonei corporate, planurile companiei includ și lansarea unei soluții inovatoare în materie de digitalizare a serviciilor stomatologice, în luna octombrie a acestui an.
Cea mai recentă cercetare internă, care a interpretat datele a aproximativ 50.000 de pacienți care au accesat, în ultimele 18 luni, circa 500.000 de servicii în clinicile Dr. Leahu din toată țara arată că majoritatea pacienților de peste 50 de ani solicită cel mai des tratamente cu implanturi dentare (15%) și proteze (14%), iar tinerii sub 30 de ani vin la stomatolog cu afecțiuni care necesită deja tratamente de canal (18%).
Pacienții au amintit ca motive prioritare pentru vizitele la medicul stomatolog consultația (60%), tratarea cariilor (53%), radiografia (43%, în creștere cu 9 puncte procentuale față de anul anterior), detartrajul (34%), tratarea infecțiilor (25% ) și extracțiile dentare (25%). Evoluția pe zona de estetică dentară a fost ascendentă, gradul de solicitare a albirii profesionale a crescut cu trei puncte procentuale, iar a coroanelor dentare cu două. Rezultatele unei analize KANTAR mai arată că motivele principale pentru care românii nu se programează la medicul dentist sunt autodiagnosticarea – prin care se identifică o lipsă a problemelor stomatologice (69%) – dar și lipsa resurselor (35% – bani; 20% – timp). Scade, în schimb, procentul celor care se tem de stomatolog.
Clinicile DR. Leahu sunt prezente în 13 orașe din România: București, Pitești, Timișoara, Turda, Constanța, Oradea, Iași, Sibiu, Galați, Ploiești, Cluj-Napoca, Craiova și Brașov.