Municipiul Cluj-Napoca a scos la licitație în SICAP un contract de 70 de milioane lei (63 milioane principal, plus încă 5,7 milioane – cheltuieli neprevăzute) pentru construcția, într-un an, a unui complex de tip Park&Ride cu 863 de locuri pe strada Traian Vuia, numerele 149 – 151, lângă aeroportul internațional din localitate. Finanțarea este asigurată din bugetul propriu al municipiului.
Este o a doua încercare a municipalității cu această parcare, după cea de la sfârșitul lui 2022, când contractul a fost neinteresant pentru constructori, după ce o singură asociere de firme a depus ofertă în cadrul licitației – firmele Deconstruct AG (lider), City Group și MRC Culici 2016. Contractul care era inițial de peste 50 de milioane de lei nu a trezit interesul, așa că Primăria a fost nevoită să majoreze substanțial finanțarea în ianuarie 2023.
Întregul proiect va presupune amenajarea acceselor auto și pietonale, stații de bike sharing, stații pentru mijloacele de transport în comun, amenajarea unui sens giratoriu de mare viteza („turbo-girație”) pentru facilitarea accesului în parcare a celor care vin dinspre Muncipiul Cluj-Napoca, dar și ieșirea pe sensul către Apahida, realizarea unei rețele de contact troleibuze pentru noua stație de transport public, amenajarea de spații verzi aferente.
„Prin această investiție se urmăreşte îmbunătăţirea sistemului de transfer între diversele moduri de transport public, prin realizarea unui terminal tip autogară (P+1), având ca funcţiune principală activităţi specifice personalului Terminal autogară”, citim în caietul de sarcini.
Structura parcării va arăta astfel:
- 37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitati ;
- 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice si hibride ;
- 788 locuri de parcare pentru autovehicule ;
- 8 peroane pentru autobuze.
Cât despre utilitatea acestui Park&Ride, municipalitatea susține că proiectul va contribui la demersul de a descuraja folosirea mașinilor personale în oraș în favoarea transportului în comun și a utilizării bicicletei. „Utilizarea parcării de către cetăţenii din Zona Metropolitană presupune scăderea numărului de deplasări în municipiul Cluj-Napoca folosind autoturismul şi utilizarea în schimb a sistemului de transport public, ceea ce va genera o reducere a emisiilor de CO2, precum şi a altor emisii poluante generate de transportul rutier”, spune Primăria.
Ofertele pentru construcția acestui Park&Ride se deschid în 27 martie, iar departajarea lor se face în funcție de preț și de factorul tehnic.