CNAIR a anulat, marți, 7 mai 2024 și a doua licitație pentru reparații pe secțiunea mobilă a Podului ,,Prieteniei” Giurgiu-Ruse pentru că niciun constructor nu a depus oferte, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Prima licitație a fost anulată pe 27 martie 2024 în lipsa ofertelor, iar o zi mai târziu, pe 28 martie 2024 CNAIR a lansat a doua licitație fără a modifica durata sau valoarea contractului. Lipsa ofertelor ar putea fi explicată prin costul pe care l-a estimat CNAIR sau condițiile speciale de execuție (în afara sezonului iunie-septembrie pentru că ar paraliza circulația).
A doua licitație menținea costul estimat de 1,7 milioane lei și durata totală de 8 luni, din care 3 luni pentru lucrările efective. Podul Giurgiu-Ruse, construit în iunie 1954 este primul pod mixt, rutier și feroviar peste Dunăre între România și Bulgaria și principala rută de tranzit a frontierei.
Expertiza tehnică pentru reparațiile rosturilor de la Pilele 16, 18 și 19 a fost realizată în 2023, potrivit documentației tehnice :
Ministerul Transporturilor din România va primi de la Comisia Europeană 6,9 milioane euro pentru proiectarea unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse, finanțarea fiind aprobată în cadrul Programului CEF Connecting Europe Facility, pachetul de Mobilitate Militară prin care se asigură 50% din fonduri, potrivit unui comunicat de presă de la Bruxelles.
Imagini din timpul reparațiilor pe jumătatea Bulgară a Podului :