CNAIR a respins studiul de fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni de pe Autostrada Unirii (A8)/ Studiul Consitrans ,,incomplet, cu erori/lipsuri”

Protest A8, autostrada moldova Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

CNAIR a respins pe 5 martie 2024 studiul de fezabilitate predat de proiectantul Consitrans pentru secțiunea Autostrăzii Unirii (A8) dintre Târgu Neamț, Iași și Ungheni, potrivit unui comunicat din 16 martie 2024. Compania de Drumuri transmite că studiul de fezabilitate predat în cadrul contractului (semnat încă din 2021) pentru această secțiune este ,,incomplet cu erori/lipsuri”. Contractul de 59 milioane lei a fost semnat în aprilie 2021, iar după numeroase prelungiri, noul termen pentru predarea documentației (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) este noiembrie 2024. În plus, Conducerea CNAIR răspunde acuzelor directorului CNIR, Cătălin Urtoi și spune că este pregătită să predea proiectul Autostrăzii Unirii :

,,Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni 

În data de 12.12.2023 a fost transmis memoriul de prezentare spre a fi depus la Agenția pentru Protecția Mediului Iași. În cadrul documentației au fost identificate erori, ce au fost remediate, iar completările necesare au fost depuse de către CNAIR. De asemenea, prestatorul a depus documentația necesară obținerii avizului de gospodărire a apelor, fiind emise observații în data de 16.02.2024. Prestatorul a transmis în data de 05.03.2024 completările solicitate, în prezent așteptându-se un punct de vedere din partea ABA Bârlad și ABA Siret.

Studiul de Fezabilitate, a fost predat în data de 15.02.2024 de către prestatorul CONSITRANS S.A. În urma analizei s-a constatat faptul ca Studiul de Fezabilitate este incomplet și prezintă numeroase erori/lipsuri, fiind respins de către CNAIR în data de 05.03.2024.

Termenul de predare a Studiului de Fezabilitate, 15.02.2024, nu a fost astfel respectat și nu a fost decalat, drept urmare la acest moment se înregistrează penalități de întârziere. În prezent, se află în curs de desfășurare etapa de identificare a proprietarilor, fiind întâmpinate probleme din cauza lipsei de informații în zonele UAT Costești, Lețcani, Rediu, Popricani și Golăești. Prestatorul, CONSITRANS, și-a asumat în cadrul ședințelor de progres organizate de către CNAIR că va transmite documentele lipsă din cadrul Studiului de Fezabilitate, până la sfârșitul săptămânii.” – comunicat CNAIR

Totodată, reiterăm în mod public invitația adresată conducerii Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale și procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii), se mai arată în comunicarea Companiei de Drumuri.

 

Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Comentarii

  1. Este și Târgu Neamț Iași Ungheni complexa ,dar partea dificila e de la Toplița spre Borsec și de la GRINȚIEȘ spre Poiana Largului, e prin munte și dealuri și n dreapta ai Lacul Izvorul muntelui, Bicaz.

  2. Asa cum am mai spus-o si cu alta ocazie: Consitrans vine foarte puternic din spate ca sa-l invinga pe Search (pseudo)Corporation atunci cand vine vorba de dat tepe la CNAIR. Asa ne-am obisnuit in Romania: platim extrem de multi bani si pierdem timp cu anii pentru nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *