CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Sighișoara. Șoseaua de 13 kilometri și o singură bandă/sens costă 257 milioane lei

turism romania sighisoara

Regionala de Drumuri Brașov și asocierea de firme condusă de constructorul român Clean Prest au semnat luni, contractul pentru proiectarea și execuția Centurii municipiului Sighișoara. Ocolitoarea Sighișoara are o lungime de 13 kilometri, o singură bandă pe sens, iar termenul de realizare este de 38 de luni din care 14 luni pentru etapele de proiectare și avize respectiv 24 de luni pentru execuție.

,,Astăzi (luni, 17.10. 2022) a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Sighișoara cu „ASOCIEREA S.C. CLEAN PREST ACTIV S.R.L – S.C. T DANCOR ROMCONSTRUCT S.R.L. – ILCI INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. – S.C. PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA S.R.L”, în valoare de 257.772.291,56 lei fără TVA. După emiterea ordinului de începere, antreprenorul are la dispoziție 38 luni (14 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție) pentru terminarea lucrării. Varianta de ocolire Sighișoara este localizată în județul Mureș și are o lungime de 13,057 km. Traseul ocolitoarei se desprinde din DN13 la km 108+600 (kilometraj pe DN 13) în partea de est a municipiului, în apropierea localității Albești, după care se îndreaptă către nord-est revenind în DN 13 la km 123+120 (kilometraj pe DN 13) în apropierea localității Hetiur. Structurile mai importante de pe traseu sunt următoarele:

– la km 0+423 (în zona Albești) este prevăzut un pasaj de 74,12 m pentru traversarea căii ferate și a drumului național DN13;

– la km 1+870 traversarea râului Târnava Mare și a pârâului Satului se va face printr-un pod de 134,20 m;

– la km 12+760 (în zona Hetiur) înainte de intersecția cu DN13, Varianta de ocolitoare Sighișoara traversează o vale adâncă fără curs de apa, pentru traversarea acesteia fiind prevăzut un viaduct cu 6 deschideri, lung de 150 m.” a transmis Regionala de Drumuri Brașov.

Viteza de proiectare este cuprinsă între 50 şi 80 km/h, iar profilul este cu o bandă pe sens şi acostament lărgit de 1,5 metri. Sunt patru lucrări de artă: pasaj peste calea ferată Bucureşti – Cluj Napoca şi peste DN 13, pod peste Târnava Mare şi un viaduct la kilometrul 12. Indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern 788 din 2020, iar necesitatea şi oportunitatea investiţiei sunt redate prin aglomeraţia, accidentele şi poluarea cauzate de lipsa centurii. „Traficul tranzitează municipiul Sighişoara prin intermediul unui singur Drum naţional – DN 13, Drumul European E 86 Braşov – Târgu Mureş. Traficul greu, cel de tranzit şi cel local afectează viteza de circulaţie cu care se deplasează autovehiculele în interiorul municipiului, iar congestia traficului apare pe durata uno intervale din ce în ce mai lungi fapt ce conduce la creşterea gradului de noxe şi de zgomot”,  notează CNAIR în documentaţia pentru realizarea centurii Sighişoara. Valoarea contractului finanţat prin POIM – Programul Operaţional Infrastructura Mare este cuprinsă între 293 şi 320 de milioane lei.

Cetatea Sighişoara este singura cetate medievală din Europa locuită permanent.

Comentarii

  1. “Cetatea Sighişoara este singura cetate medievală din Europa locuită permanent.”
    E un mit ăsta. Sunt o grămadă de cetăți medievale locuite în Europa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *