CNAIR va semna cu Freyrom contractul pentru noul pod peste Siret de pe DN 29 D Suceava – Dorohoi, atribuirea contractului de 43 de milioane lei fiind posibilă după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația ARL Cluj (parte a grupului Strabag).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Podul peste Siret de la Zvoriștea, construit în 1933 este într-o stare avansată de degradare, nu a fost niciodată reablitat în cei 91 de ani de utilizare, iar CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Iași a reușit să obțină finanțarea europeană nerambursabilă (40%) prin Programul Transport. Podul peste Siret face legătura între județele Suceava și Botoșani.

La licitația lansată în martie 2024, CNAIR a primit șapte oferte, în august a desemnat câștigătoare Asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions cu o ofertă de 43,5 de milioane lei, dar constructorul ARL, clasat pe locul II, a depus contestație la CNSC invocând prețul ofertei „neobișnuit de scăzut” comparativ cu valoarea estimată a CNAIR de 70 milioane lei, conform documentelor publice pe care le-a consultat Economedia.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Contractul are o durată de 36 de luni, 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Podul nou va avea o lungime de 173 metri, 5 deschideri, o deschidere principală în arc metalic peste Siret și grinzi prefabricate pentru celelalte deschideri. Lățimea totală va fi de 11,8 metri, iar carosabilul de 7,8 metri cu o bandă/sens. De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie în aval de 340 de metri lungime.

„Elaborare DTAC, PTE, Asistenta Tehnica pe perioada executiei lucrarilor si executie lucrari la obiectivul „Pod DN 29A km 22+859””, se arată în SEAP.

Decizia CNSC pentru Podul Siret: